بهترین مدارس دندانپزشکی دنیا کدامند؟

به گزارش ناق، اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور در رشته دندان پزشکی هستید، در این مقاله درباره بهترین دانشکده های دندان پزشکی جهان بخوانید. همراه خبرنگاران باشید.

بهترین مدارس دندانپزشکی دنیا کدامند؟

تحصیل در رشته دندان پزشکی در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا آرزوی خیلی ها است ـ فرصتی طلایی که برای کمتر کسی پیش می آید. مطمئنا، برای یک دندانپزشک پیروز بودن، به آموزش عالی و کسب مهارت های لازم احتیاج دارید. اما نباید از این مسئله غافل شد که دندانپزشکی احتیاجمند تقویت مهارت های ارتباطی عالی نیز است، مهارتی که تحصیل در یک دانشگاه خوب می تواند تاثیر به سزایی بر آن داشته باشد. برای اینکه با بهترین دانشگاه های دندان پزشکی دنیا آشنا شوید، ما لیستی از 10 مورد از بهترین مدارس دندان پزشکی در دنیا را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

دانشگاه گوتنبرگ

دانشگاه گوتنبرگ در سوئد، به عنوان یکی از مهم ترین دانشگاه های شمال اروپا و با بیش از 40 رشته مختلف و حدود 37,000 دانشجو و 4,900 کارمند شهرت دنیای دارد. این دانشگاه، برای انجام تحقیقات پیشرفته در تعدادی از رشته هایش شناخته شده است. دانشکده دندان پزشکی بر آمادگی دانشجویان برای ارائه کار حرفه ای در این زمینه تمرکز دارد. دوره های تحصیلی به صورت نظری و عملی هستند و دانشجویان به کار مستقل در مراقبت و درمان بیماران تشویق می شوند.

دانشگاه کاتولیک لون

دانشگاه کاتولیک لون که با نام دانشگاه لووان هم شناخته می گردد، دانشگاهی تحقیقاتی واقع در فلاندرز بلژیک است. این دانشگاه بیش از 30,000 دانشجو دارد و به داشتن امکانات بالای تحقیقاتی مشهور است. گروه آموزش بهداشت دهان و دندان دانشگاه با هدف ارائه درک عمیقی از علم دندان پزشکی به دانشجویان و همچنین مهارت های لازم برای ورود به دنیای حرفه ای کار می نماید.

مرکز آکادمیک دندان پزشکی آمستردام

مرکز آکادمیک دندان پزشکی آمستردام (ACTA) دانشکده دندان پزشکی دانشگاه آمستردام است. این موسسه مسئول انجام تحقیقات ابتکاری و همچنین ارائه دوره های آموزشی و مراقبت از بیماران است. برنامه درسی این مرکز بر روی مراقبت بیماران با بالاترین حد کیفیت تمرکز دارد، چرا که روزانه حدود 300 بیمار تحت مراقبت های درمانی این دانشگاه قرار دارند. همچنین، توجه خاص به برنامه های تحقیقاتی و در عین حال آموزش دندان پزشکان مشتاق برای تبدیل شدن به متخصصانی حرفه ای از مهم ترین اهداف این موسسه است.

دانشجویان رشته دندان پزشکی این موسسه، با مدرک کارشناسی ارشد در علوم بهداشت دهان و دندان، که بر اندودونتولوژی، پروتز دندان، کینزیولوژی دهان و پریودنتولوژی تمرکز دارد فارغ التحصیل می شوند.

انستیتوی کارولینسکا

انستیتوی کارولینسکا در پایتخت سوئد، استکهلم، مجموعه گسترده ای از دوره های پزشکی و علوم بهداشت به زبان انگلیسی ارائه می دهد. این دانشگاه دارای اعتبار و شهرتی رو به رشد به خاطر روش های ابتکاری و شیوه تدریس است. دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، معمولا از شانس اشتغال بالایی برخوردارند؛ زیرا این موسسه و فارغ التحصیلان آن مورد توجه ویژه کارفرمایان قرار دارند. گروه دندان پزشکی این موسسه دو دوره تحصیلی، یکی در سطح کارشناسی و دیگری در سطح دکترا، ارائه می دهد. برنامه کارشناسی بر روی دندان پزشکی، بهداشت دهان و تکنولوژی دندان پزشکی تمرکز دارد، در حالی که دوره دکتری شامل 20 هفته آموزش رسمی و تحقیقاتی برای دانشجویان است.

تخصص های بسیاری در زمینه دندان پزشکی وجود دارد، از جمله بهداشت دهان و دندان، تکنولوژی دندان پزشکی، بیماری های پریودنتال و درمان های ایمپلنت.

دانشگاه کالج لندن

دانشگاه کالج لندن (UCL) به خاطر کیفیت بالای امور تحقیقاتی و تدریس بسیار شناخته شده است. دانشگاه کالج لندن، به عنوان یک موسسه، بر این اعتقاد است که رشته های گوناگون می توانند یکدیگر را غنی تر نمایند و سعی بر این دارد تا این باور را در برنامه های تحصیلی خود پیاده کند. این دانشگاه که در مرکز لندن واقع شده است، طیف گسترده ای از تخصص های داندان پزشکی ارائه می دهد که همه بر برنامه های نوآورانه و چالش برانگیز تمرکز دارند. این تخصص ها عبارت اند از بهداشت عمومی دندان، دندان مصنوعی و مدیریت درد، اندودنتیکس، دندان پزشکی بچه ها و ... .

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد به عنوان قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در آمریکا شناخته می گردد. در واقع، بعضی از شخصیت های تاثیر گذار قرن حاضر، از جمله باراک و میشل اوباما و مارک زوکربرگ در راهروهای این دانشگاه قدم برداشته اند. هاروارد علاوه بر اعتبار خود به عنوان یکی از مهم ترین موسسات آموزش عالی در دنیا به خاطر فزونی در زمینه تحقیقات، نوآوری و مسئولیت اجتماعی مشهور است.

دانشکده دندان پزشکی فرصت های ویژه ای در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد تا از منابع وسیع این دانشگاه استفاده نمایند و تبدیل به متخصصانی خبره در علم دندان پزشکی شوند. از جمله تخصص های ارائه شده در هاروارد اندودنتیک، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، جراحی، ارتودنسی، دندان پزشکی بچه ها، پریودنتیکس و پروتز دندان را می توان نام برد.

کالج کینگ لندن

کینگ کالج لندن یکی از دانشگاه های برتر در انگلستان است و به عنوان یک موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی پیشرفته شهرتی در سطح دنیای دارد. این دانشگاه به ویژه برای دوره های خود در علوم بهداشت، به خصوص روانپزشکی، پزشکی، پرستاری و دندان پزشکی، متمایز است. همچنین، به طور قابل توجهی در بسیاری از پیشرفت های پزشکی مدرن ـ به عنوان مثال، کشف ساختار DNA ـ تاثیرگذار بوده است.

موسسه دندان پزشکی کالج کینگ یکی از عظیم ترین موسسات آموزش دندان پزشکی در انگلستان است و دسترسی به فعالیت های مختلف پزشکی و دندان پزشکی را برای دانشجویان تضمین می نماید. از جمله تخصص های ارائه شده در کالج کینگ دندان پزشکی، زیبایی شناسی دندان، اندودنتیکس، پروتزهای ثابت و متحرک و توانبخشی پروستتیک فک بالا است.

دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی توکیو

دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی توکیو یکی از بهترین دانشگاه های دنیا است و دارای سومین رتبه در لیست بهترین های دندان پزشکی است. دانشگاه توکیو این صندلی را به دلیل تحقیقات پیشرفته و نوآوری هایی که در این زمینه انجام می دهد به دست آورده است و اگر چه تنها 5,000 دانشجو دارد، واقعا یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل دندان پزشکی است. البته، برای تحصیل در این دانشگاه احتیاجمند دانش زبان ژاپنی هستید.

دانشگاه میشیگان

دانشگاه میشیگان دارای رتبه برتر در زمینه تحقیق، اشتغال و مسئولیت اجتماعی است و یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا است. همچنین، به خاطر تعهدی که بر آموزش حرفه ای بهداشت دهان و دندان به صورت تئوری و عملی دارد، در صندلی دوم لیست قرار می گیرد.

برنامه درسی دندان پزشکی دانشگاه میشیگان شامل علوم اجتماعی و رفتاری می گردد تا دانشجویان برای طیف وسیعی از شرایط کاری آماده شوند. در اینجا تخصص های بسیاری از جمله بهداشت دهان و دندان، اندودنتیکس، علوم بهداشت دهان و دندان، ارتودنسی، دندان پزشکی بچه ها، پریودنتیکس و پروتز دندان ارائه می گردد.

دانشگاه هنگ کنگ

دانشگاه هنگ کنگ هم با نوآوری و انجام تحقیقات غریبه نیست و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های دنیا شهرت دارد. تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ فرصتی برای کار و تحصیل در کنار بعضی از بهترین پژوهشگران دنیا را فراهم می نماید. به علاوه اینکه به جامعه ای متنوع متشکل از 9,000 دانشجوی بین المللی می پیوندید. دوره کارشناسی دندان پزشکی روی گروه های کوچک دانشجویی و تسهیل بحث و گفتگو مبتنی بر طرح مسئله و پرونده های واقعی تمرکز دارد.

تحصیل در هر یک از این مدارس فرصت های اشتغال زیادی پیش روی شما قرار می دهد. اما در هر رشته ای که قصد تحصیل دارید، در نظر داشته باشید که مهم ترین چیز، داشتن اشتیاق کافی برای دنبال کردن آن رشته است.

منبع: کجارو / careeraddict.com
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1460

به "بهترین مدارس دندانپزشکی دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مدارس دندانپزشکی دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید