استقرار 80 درصد عشایر خراسان جنوبی در شهرستان های مرزی

به گزارش ناق، مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: جمعیت عشایری استان در قالب 58 طایفه مستقل عشایری هستند که حدود 80 درصد در شهرستان های مرزی استان (سربیشه، درمیان، زیرکوه و نهبندان) استقرار دارند.

استقرار 80 درصد عشایر خراسان جنوبی در شهرستان های مرزی

به گزارش خبرنگاران، حسین حسین پور، امروز 25 مهرماه، در جمع خبرنگاران بیان نمود: خراسان جنوبی براساس سرشماری عشایر کوچنده کشور در سال 87 دارای 15 هزار و 676 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 81 هزار نفر است.

وی ادامه داد: این جمعیت در قالب 58 طایفه مستقل عشایری است که حدود 80 درصد در شهرستان های مرزی استان (سربیشه، درمیان، زیرکوه و نهبندان) استقرار دارند.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اضافه نمود: بر اساس نقشه برداری که در سال 93 صورت پذیرفته 6018 کیلومتر ایلراه عشایری در استان مشخص شد که بر اساس وضعیت بارندگی و طوفان های منطقه ای سالانه 2 تا 3 نوبت مرمت و موج تراشی می گردد.

حسین پور ادامه داد: کوچ عشایر در این استان بر اساس میزان علوفه مرتع مشخص می گردد و کوچ پاییزه(قشلاق) نیز به نسبت میزان علوفه از اواخر مردادماه تا اواسط آذرماه صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه عشایر خراسان جنوبی نیمه کوچرو هستند و کوچ عشایر درون استانی است، یادآور شد: عشایر خراسان جنوبی بین پنج تا هشت ماه از سال را در مناطق قشلاقی سپری و پس از آن اواخر اسفندماه کوچ بهاره خود را به سمت مناطق ییلاقی شروع می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 490

به "استقرار 80 درصد عشایر خراسان جنوبی در شهرستان های مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار 80 درصد عشایر خراسان جنوبی در شهرستان های مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید