اعجوبه تاریخ کنکور ایران اگر الان بود...

به گزارش ناق، اگر رستگار رحمانی تنها پزشک متخصص مغز و اعصاب شهرستان کرمانشاه، سال جاری جزء داوطلبان ورود به دانشگاه بود، باید اول برای ترمیم معدل و سوابق تحصیلی اش اقدام می کرد وگرنه نمی توانست عنوان اعجوبه کنکور ایران را دریافت کند!

اعجوبه تاریخ کنکور ایران اگر الان بود...

به گزارش همشهری؛ رحمانی تنها در کنکور سال1388 در گروه های آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجی رتبه اول و در گروه آزمایشی هنر رتبه44 را به دست آورد اما سازمان سنجش کشور به علت غیرقابل قیاس بودن رتبه کنکور رستگار با سوابق تحصیلی و معدل دیپلمش از او خواست دوباره آزمون بدهد و رحمانی در آزمون مجدد هم توانست در اغلب مواد درسی به 100درصد سؤالات آزمون پاسخ صحیح بدهد که در تاریخ کنکور ایران بی نظیر بود.

این جوان جوانرودی که در آن سال با اقتدار گوی سبقت را از دانش آموزان مدارس خاص تهران و مدارس دیگر شهرهای کشور ربود، فرزند خانواده ای 10نفره است که پدرش کارگر ساختمان و مادرش خانه دار بوده و در انباری2در 3متری خانه اش برای کنکور مطالعه می کرد.

رستگار رحمانی سال1382 با معدل 11و نیم در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفت، ولی تا سال1385 به علت مسائل شخصی در کنکور شرکت نکرد. سال 85پس از شرکت در کنکور پیروز به کسب رتبه 30در گروه آزمایشی علوم ریاضی شد، اما به علت اعزام به خدمت سربازی نتوانست به دانشگاه راه یابد.

او در سال1388 و 4 ماه پس از سرانجام دوره سربازی در کنکور88 رکوردشکنی کرد و در دو گروه آزمایشی رتبه اول را به دست آورد. اعجوبه کنکور ایران به داوطلبان توصیه می نماید دروس مختلف را عمیق و مفهومی مطالعه نمایند.

او می گوید: داوطلبان باید تغییراتی را که سازمان سنجش در روزهای قبل از کنکور اعلام می نماید به خوبی رصد نمایند و برای کنکور درس ها را به مقدار 90درصد مفهومی بخوانند. دانش آموزانی که از امکانات تحصیلی زیادی برخوردار نیستند و به توان علمی خودشان متکی هستند، معمولا مفهومی درس می خوانند و می توانند مطالب درسی را خوب تحلیل نمایند، اما دانش آموزان شهرهای بزرگ به علت برخورداری از منابع مطالعاتی زیاد، فقط نکات را می خوانند و گاهی ازدرک و توجه به اصل و مفهوم مطالب درسی غفلت می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2139

به "اعجوبه تاریخ کنکور ایران اگر الان بود..." امتیاز دهید

1 کاربر به "اعجوبه تاریخ کنکور ایران اگر الان بود..." امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعجوبه تاریخ کنکور ایران اگر الان بود..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید