اعطای وام بلاعوض به زلزله زدگان سی سخت ، صدور رایگان پروانه ساخت

به گزارش ناق، وزیر راه و شهرسازی گفت: وام بلاعوض برای زلزله زدگان سی سخت و بازسازی منازل مسکونی بر اساس برآورد ستاد بحران تدوین و در همین هفته پیش رو مصوبات آن ابلاغ می شود.

اعطای وام بلاعوض به زلزله زدگان سی سخت ، صدور رایگان پروانه ساخت

به گزارش خبرنگاران از مهر، محمد اسلامی ظهر جمعه در نشست مدیریت بحران شهرستان دنا، در سی سخت با بیان اینکه باید خدا را شاکر باشیم که تلفات انسانی نداشتیم و هموطنان در سلامت به سر می برند، اضافه نمود: از انجام مأموریت در جمع مردم نجیب این منطقه خرسند و شاکر هستم.

وی با بیان اینکه این مردم در صحنه مطالبه ای نداشتند و مهم ترین مطالبه آنها جاده یاسوج- سی سخت بود، شرح داد: عملیات اجرایی این جاده دوباره از سر گرفته می شود.

اسلامی با بیان اینکه برای کسانی که می خواهند اموال و وسایل خود را جا به جا کنند هزینه برای جابجایی به مردم در نظر گرفته می شود، گفت: هزینه ای برای ممیزی نهایی در نظر گرفته شود و ایستگاهی برای اعتراضات مردمی راه اندازی شود.

وی اضافه نمود: هزینه های صدور پروانه رایگان و 20 میلیون تومان برای برخی هزینه ها از سوی بنیاد مسکن به مردم پرداخت می شود.

اسلامی گفت: ارزیابی و کارها به ترتیب محله بندی آغاز شود و آواربرداری خانه ها هر چه زودتر انجام شده و شهرداری نیروی فنی و شهرسازی از سایر شهرداری ها برای کمک به این منطقه اعزام کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین شرح داد: آغاز صدور پروانه ساختمان از سوی بنیاد مسکن و سایر متولیان امر تسریع شود و رایزنی های لازم برای هماهنگی با بنیاد مستضعفان برای ارسال سیمان رایگان به این منطقه انجام می شود.

اسلامی بیان داشت: با توجه به اینکه سی سخت یک منطقه گردشگری مهم است باید عملیات بازسازی به سرعت انجام شود تا شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا کند.

وی اضافه نمود: بازآفرینی و احیا بافت شهر گردشگری سی سخت ضروری بوده و عملیات بازسازی و ساخت و ساز روستاهای اطراف نیز به جد پیگیری می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1474

به "اعطای وام بلاعوض به زلزله زدگان سی سخت ، صدور رایگان پروانه ساخت" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعطای وام بلاعوض به زلزله زدگان سی سخت ، صدور رایگان پروانه ساخت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای وام بلاعوض به زلزله زدگان سی سخت ، صدور رایگان پروانه ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید