الکاظمی: عامل انتقال تروریست ها به میدان الطیران بغداد کشته شد

به گزارش ناق، نخست وزیر عراق از کشته شدن عامل انتقال تروریست ها به میدان الطیران در مرکز شهر بغداد اطلاع داد.

الکاظمی: عامل انتقال تروریست ها به میدان الطیران بغداد کشته شد

درپی حمله هوایی روز سه شنبه به تروریست ها در منطقه ابوغریب در غرب شهر بغداد، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در توئیتی درباره جزئیات این حمله نوشت: در تکمیل وفای به عهد دلاوران ما برای از بین بردن سرکردگان باندهای داعش و وفاداری به خون شهدای عراق، ابوحسن الغریباوی که اصلاحا فرمانده جنوب عراق در داعش بود و یک تروریست دیگر به نام غانم صباح که مسئول انتقال تروریست ها بود، به همراه شمار دیگری از عناصر تروریستی کشته شدند. نیروهای امنیتی ما را سربلند کردند.. عراق پایبنده باد.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق سه شنبه شنب اظهار داشت: درپی دریافت داده های دقیق از واحد اطلاعات پلیس فدرال عراق و با دستور و هماهنگی فرماندهی ستاد عملیات مشترک، حمله هوایی به یکی از اهداف در منطقه ابوغریب در غرب شهر بغداد انجام شد.

این بیانیه اضافه کرد: درپی این حمله، نیروهای تیپ پیاده نظام لشکر هفدهم برای بازرسی و تفتیش محل هدف قرار گرفته اعزام شدند و اجساد چهار تروریست همراه با چهار کمربند انفجاری را در محل کشف کردند و این کمربندهای انفجاری خنثی و سپس به طور کنترل شده منفجر شد.

این خبر درحالی منتشر شد که پیش از این یک منبع امنیتی از کشته شدن به اصطلاح والی جنوب عراق به نام ابو حسن خلیفه العیساوی در حمله ای هوایی در ناحیه الزیدان در همین منطقه ابوغریب در غرب شهر بغداد خبر داده بود.

به نوشته پایگاه خبری المسله، بعضی منابع خاص اشاره کردند که این تروریست همان طراح و برنامه ریز دو انفجار اخیر در میدان الطیران در مرکز بغداد بوده است.

پنجشنبه دو هفته پیش بود که شهر بغداد پس از آرامشی طولانی شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به جان باختن 32 عراقی و زخمی شدن 110 نفر دیگر منجر شد.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اظهار داشت اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی کوشش می نمایند.

به تازگی نگرانی ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با یاری هم پیمانان منطقه ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.

درپی بیشتر شدن تحرکات تروریست ها در بعضی استان ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور اضافه کرده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به جانشین خلیفه و والی عراق در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاههای آنها را منهدم کردند که این عملیات ها همچنان ادامه دارد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1421

به "الکاظمی: عامل انتقال تروریست ها به میدان الطیران بغداد کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: عامل انتقال تروریست ها به میدان الطیران بغداد کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید