امکان کار و تولید در کردستان فراهم است

به گزارش ناق، مرادنیا گفت: با فراهم شدن همە زمینە ها و همکاری بانک ها امکان کار و تولید در کردستان فراهم شدە است.

امکان کار و تولید در کردستان فراهم است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از سنندج ،بهمن مرادنیا استاندار کردستان در مراسم افتتاح فاز توسعه واحد تولیدی صادرات محور کیک، کلوچه و بسکویت کردستان با برند بوبوتو گفت: این تولیدکننده و سرمایه گذار کردستانی ثابت کرده امکان کار و تولید در این استان وجود دارد.

مرادنیا ضمن تشکر از بانک هایی که از واحد های تولیدی حمایت می کنند، اضافه کرد: عده ای همواره مدعی می شوند که سرمایه گذار از این استان فراری داده می شود، ولی با فعالیت و تولید واحد های موفقی هم، چون شرکت جاودان ستاره زیویه خط بطلانی بر چنین ادعا هایی کشیده می شود.

او با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در این استان نیاز به فرهنگ سازی دارد، یادآور شد : جوانان خوش فکر و توانمند زیادی در استان داریم که با همت صاحبان سرمایه می توانند در بخش های مختلف کار و محصولات باکیفیتی را تولید و روانه بازار کنند.

استاندار کردستان گفت: بی شک با صادرات محور کردن تولیدات در حوزه های مختلف می توانیم شاهد پایداری تولید و اشتغال باشیم.

مرادنیا اضافه کرد: بزودی طرح های تولیدی زیادی در استان که آماده افتتاح هستند به بهره برداری می رسند و این گام ارزشمندی در راستای توسعه استان است.

مدیر عامل شرکت جاودان ستاره زیویه در این مراسم گفت: سال 94 در همین روز فاز نخست یک شرکت ورشکسته را تحویل داده و افتتاح کردیم و امروز شاهد به بهره برداری رسیدن فاز توسعه ای آن هستیم.

نجیب شریفی با اشاره به اینکه براساس توان تولید مقدار اشتغال هم افزایش یا کاهش می یابد، اضافه کرد: اشتغال ابتدایی این واحد 15 نفر بود و اکنون به 140 نفر رسیده و امکان افزایش 160 نفر دیگر را هم دارد.

او با بیان اینکه در این واحد کیک های تخمیری که در اروپا در بوفه مدارس اجازه توزیع دارند تولید می شوند، اضافه کرد: قبل از شیوع کرونا به اتحادیه اروپا و مالزی صادرات داشتیم، ولی در این 2 سال بدلیل بسته شدن مرز ها این بازار را از دست دادیم.

مدیر عامل شرکت جاودان ستاره زیویه ظرفیت سالانه تولید در این واحد را 9 هزار و 500 تن خواند و گفت: تا به امروز برای راه اندازی این واحد 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

شریفی یادآور شد: بسته شدن 17 روزه مرز باشماق مریوان هم ضربه زیادی به واحد ما وارد کرد و تا مرز نابودیم رفتیم، ولی با تحمل کارکنان تولید را استمرار دادیم.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1825

به "امکان کار و تولید در کردستان فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان کار و تولید در کردستان فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید