بزرگترین فرش دنیا در تبریز بافته شد

به گزارش ناق، بزرگترین فرش دستباف دنیا به مساحت 2 هزار متر مربع بافته شد، فرشی که در نمایشگاه فرش دستباف تبریز با حضور رئیس جمهوری دو تخته 600 و 400 متری آن رونمایی شد.

بزرگترین فرش دنیا در تبریز بافته شد

به گزارش خبرنگاران، این فرش شامل چهار تخته جفت و در ابعاد 400 و 600 مترمربع به دست فرشبافان تبریزی و به گونه ای بافته شده که با داشتن قابلیت اتصال به یکدیگر بزرگترین فرش دنیا به مساحت 2 هزار متر مربع را فراوری و عرضه نموده است. بافت این فرش ها که در ابعاد 20 در 30 و 20 در 20 هستند، 7سال طول کشیده و 230 استاد کار و هنرمند بافنده تبریزی در دو شیف بر روی آنها کار نموده اند. احد عظیم زاده، فراوری کننده این فرش با بیان این که 80 درصد فرش مذکور از ابریشم و 20 درصد مابقی کرک است به خبرنگاران، گفت:

این فرش دارای طرح و نقشه جدید تبریز و شامل چهار تخته فرش با یک میلیارد و 100 میلیون گروه ترکی است که در 60 رج بافته شده با استفاده از 87 رنگ فراوری شده و سه تن وزن دارد. او با بیان این که چهار تخته فرش مذکور به فرشی در ابعاد 40 در 50 تبدیل شده و 2000 مترمربع زمین را مفروش می نماید، اضافه نمود: تاکنون فرشی بالاتر از 100 متر مربع در تبریز بافته نشده و ثبت این فرش در رکوردهای گینس طی چند روز آینده انجام خواهد شد.

با وجود کوشش های صورت گرفته هنوز فرش دستباف ایران ناشناخته مانده است و بهتر است سیاستگذاران صنعت فرش در تصمیم گیری ها ارتباط نزدیکتری با فعالان این حوزه داشته باشند. عظیم زاده با بیان این که بخشی از مواد اولیه مورد احتیاج فراوری این فرش در داخل کشور تامین و بخش دیگر به وسیله واردات تامین شده است، اضافه نمود: با وجود مسائل تامین مواد اولیه فراوری فرش بعد از تحریم ها، هنوز هم فرش های چینی، هندی، نپالی و پاکستانی قادر به رقابت با فروش فراوریی ایران نیستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 256

به "بزرگترین فرش دنیا در تبریز بافته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین فرش دنیا در تبریز بافته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید