بستری شدن 1800 بیمار در 9 ماه سالجاری در مرکز قلب مازندران

به گزارش ناق، خبرنگاران/مازندران رییس بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری از بستری شدن هزار و 800 بیمار در 9 ماه سالجاری در مرکز قلب مازندران اطلاع داد.

بستری شدن 1800 بیمار در 9 ماه سالجاری در مرکز قلب مازندران

ابوالقاسم فلاح عصر امروز در جمع خبرنگاران که در مرکز قلب مازندران برگزار گردید، با بیان اینکه در 9 ماه اول سال جاری متوسط ماهانه بیماران بستری شده هزار و 800 نفر بوده است، اظهار کرد: متوسط ماهیانه بیمار سروپایی 7 هزار بیمار است.

وی با بیان اینکه این مرکز در سال 69 احداث و از سال 76 به عنوان مرکز قلب مورد بهره برداری قرار گرفته است، توضیح داد: این بیمارستان دارای 15 بخش بستری، 660 نفر پرسنل و 51 نفر پزشک است و خدمات فوق تخصصی جراحی قلب، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستیک، خدماتی از جمله فوق تخصصی ای. سی. یو و بیهوشی قلب در این بیمارستان ارائه می گردد.

رییس بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری اظهار داشت: در این بیمارستان تمامی اعمال جراحی قلب شامل باطری داخل قلب، سزارین مادران پرخطر با زمینه بیماری قلبی، دیالیز برای بیماران دیالیزی، ویزیت اکو و تست ورزش، اکو مری، اسکن قلب با مواد رادیکتیو، پزشک هسته ای، رادیولوژی اجرا شده است.

فلاح با اشاره به اینکه این بیمارستان 80 تخت سی. سی. یو داشته اما تعداد تخت معمولی این مرکز که باید دو برابر تخت سی. سی. یو. باشد، 40 تخت است، گفت: این مرکز در سطح استان و استان های همجوار سمنان، گیلان و گلستان را خدمات دهی می نماید و ماهیانه در این مرکز 450 آنژیوگرافی، 140 آنژیوپلاستیک و 60 جراحی قلب، 300 مورد تست ورزش، هزار و 100 مورد اکو انجام می گردد.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی فاطمه زهرا (س) ساری تمام خدمات تخصصی قلب را ارائه می دهد، اضافه نمود: یکی از مسائل ما فعالیت مشترک پزشکان خصوصی و دولتی است و پیشنهاد می دهیم که سالانه 10 درصد از پزشکان محل فعالیت خود در مراکز دولتی یا خصوصی انتخاب نمایند.

رییس بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری اعلام کرد: برای بیمارانی که دچار مشکل اقتصادی هستند به صورت تخفیف و یاری به وسیله صندوق خیریه سلامت یاری می گردد و واحد مددکاری صندوق خیریه با شناسایی بیماران نیازمند و معین تخفیف با تایید رئیس بیمارستان اعمال خواهد نمود.

فلاح یاداور شد: مجمع خیرین سلامت مرکز قلبی فاطمه زهرا (س) ساری با عضویت پرسنل داوطلب بیمارستان تشکیل شده و گردش اقتصادی این صندوق 20 میلیون تومان در ماه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 752

به "بستری شدن 1800 بیمار در 9 ماه سالجاری در مرکز قلب مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستری شدن 1800 بیمار در 9 ماه سالجاری در مرکز قلب مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید