تاکید وزارت صمت بر عرضه منظم محصولات تولیدی در بورس کالا

به گزارش ناق، تهران (پانا) - مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در نامه ای به مدیران کل صنعت و معدن استان ها نسبت به عرضه منظم تمامی محصولات تولیدی کارخانجات و واحدهای صنعتی در بورس کالا تاکید نمود.

تاکید وزارت صمت بر عرضه منظم محصولات تولیدی در بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس کالا، مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در نامه ای به مدیران کل صنعت و معدن استان ها نسبت به عرضه منظم تمامی محصولات فراوریی کارخانجات و واحدهای صنعتی در بورس کالا تاکید نمود.

در نامه سیف الله امیری آمده است: پیرو مکاتبات قبلی مبنی بر عرضه کل محصولات فراوریی کارخانجات و واحدهای صنعتی در بورس کالا مقتضی است مجدداً به همه واحدها اعلام کنید تا نسبت به عرضه منظم تمامی محصولات فراوریی خود در بورس کالا اقدام نمایند.

در ادامه این نامه عنوان شده است: با توجه به مصوبات جلسه مدیریت کالاهای پایه در تاریخ 16 فروردین 1400 که به ریاست مقام عالی وزارت برگزار گردید، از اول اردیبهشت 1401 محدودیت خرید مواد اولیه از بورس کالا برای تمامی خریداران که محصول فراوریی خود را در بورس کالا عرضه نمایند، برقرار خواهد شد.

بعلاوه در صورتیکه نسبت به خروجی کالای خریداری شده از بورس کالا به ورودی محصولات فراوریی در بورس کالا کمتر از 70 درصد باشد به صورت سیستمی امکان خرید از بورس برای خرید مواد اولیه کالا برای آنها وجود نخواهد داشت، علاوه بر آن سایر خدمات نیز متأثر از عدم عرضه در بورس کالا است.

از سال گذشته و با شروع به کار دولت سیزدهم، وزارت صمت با برقراری یک تعامل مناسب با بازار سرمایه در حال تحقق یکی از مطالبات اصلی و دیرینه فراورینمایندگان و فعالان مالی در راستای ایجاد شفافیت حداکثری و کنار گذاشتن رویکرد قیمت گذاری دستوری است به طوریکه طی سال های گذشته همیشه شاهد وجود دو بازار رسمی و غیررسمی برای کالاها و مواد اولیه بودیم که همین موضوع به دو نرخی شدن بازارها و ایجاد رانت و عدم شفافیت منتهی می شد اما طی ماه های گذشته با تاکید ویژه وزیر صمت مبنی بر عرضه کل زنجیره فراوری کالاها در بورس کالا به مرور شاهد ایجاد یک رویکرد واحد در کل زنجیره های فراوری و حذف بازارهای سیاه و رانت هستیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2000

به "تاکید وزارت صمت بر عرضه منظم محصولات تولیدی در بورس کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزارت صمت بر عرضه منظم محصولات تولیدی در بورس کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید