جنگ ویزا بین چین و آمریکا

به گزارش ناق، به دنبال اعمال محدودیت ویزا علیه بعضی مقامات چینی و خانواده هایشان از سوی واشنگتن، منابع چینی می گویند که پکن به زودی محدودیت هایی در زمینه ویزا علیه شهروندان آمریکایی اعمال خواهد نمود.

جنگ ویزا بین چین و آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین به دنبال محدود کردن صدور ویزا برای شهروندان آمریکایی به ویژه افرادی است که با گروه ها و نهادهای ضد حکومت پکن ارتباط دارند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، این تصمیم چین در پاسخ به اقدام اخیر آمریکا در محدود کردن صدور ویزا برای بعضی مقامات چینی قرار است اتخاذ گردد.

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام نموده بود که محدویت های صدور ویزا برای مقامات دولت چین و حزب کمونیست این کشور که در بازداشت یا اقدام علیه اویغورها در سینکیانگ چین نقش داشته اند اعمال می گردد. خانواده این مقامات نیز ممکن است تحت چنین محدودیت هایی قرار بگیرند.

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه رسما این تصمیم آمریکا را همراه با اهداف نادرست و گمراه کننده خواند.

پیشتر نیز وزارت بازرگانی آمریکا 28 نهاد چینی را در ارتباط با منطقه سینکیانگ چین تحت تحریم قرار داده بود.

دولت چین هرگونه اقدام خشونت آمیز علیه ایغورها را رد نموده و از مقامات آمریکایی نیز خواسته تا در امور داخلی این کشور مداخله نکند.

بعضی منابع مطلع چینی می گویند که وزارت امنیت عمومی چین چندین ماه است که در حال کار بر روی قوانین مربوط به محدود کردن سفر برای افرادی است که در استخدام سازمان های اطلاعاتی آمریکا یا مورد حمایت این سازمان ها یا سازمان های به اصطلاح حقوق بشری هستند.

یک منبع چینی در این زمینه گفته، این چیزی نیست که می خواهیم، اما به نظر می رسد چاره دیگری نداریم.

براساس گزارش رویترز، در طرح جدید، چین لیستی از گروه های حقوق بشری و نهادهایی که با سازمان سیا و یا سازمان های نظامی آمریکا مرتبط هستند تهیه و تدوین خواهد نمود و افراد شاغل در این نهادها را در لیست سیاه ویزا قرار خواهد داد.

این اقدام چین در حالیست که مقامات پکن آمریکا و بعضی از سازمان های این کشور را به دست داشتن در دامن زدن به اعتراضات ضددولتی در منطقه خودمختار هنگ کنگ متهم نموده است.

چین بارها درباره هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی هنگ کنگ به آمریکا و اروپا هشدار داده است.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا در سال 2016، اختلافات واشنگتن و پکن در زمینه طیفی از مسائل شدیدا افرایش یافته است. جنگ تعرفه ای که از آن به جنگ تجاری بین این دو قدرت مالی دنیا نیز یاد می گردد یکی از بارزترین مشخصه های روابط آمریکا و چین در دوران ترامپ است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 338

به "جنگ ویزا بین چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ ویزا بین چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید