چطور در کمال ناباوری ویزای توریستی کانادا را گرفتم

به گزارش ناق، مدتی بود که قصد داشتیم به همراه همسر و دو فرزندم برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنیم و در کمال ناباوری به خواسته خود رسیدیم، اینکه چرا کلمه ناباوری را به زبان می آورم، به خاطر اینکه شرایط ما تقریباً متفاوت بود.

چطور در کمال ناباوری ویزای توریستی کانادا را گرفتم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

ساعت نه صبح به یک آژانس گردشگری مراجعه کردیم. در آنجا ما را به اتاق مهمان هدایت کردند و بعد از پذیرایی با خانم راهنمای کانادا آشنا شدیم و در چند دقیقه برای ما تمام شرایط ویزای توریستی کانادا را شرح داد. ابتدا از ما پرسید که آیا تا به حال ویزای شنگن داشته اید؟ ما تا آن لحظه هیچ گونه سفری به خارج از کشور نداشتیم و این اولین سفر خارجی ما محسوب می شد. کار را تمام شده دانستیم و فکر کردیم که باید قید سفر را بزنیم.

خانم راهنما به ما گفتند: که باید حداقل دو ویزای شنگن در پاسپورت خود داشته باشیم، اما ما واقعاً برای ویزای شنگن وقت کافی نداشتیم، ما برای دریافت ویزای توریستی کانادا لحظه شماری نموده بودیم. با این حال راهنما، ما را نا امید نکرد و گفت که در 14 روز کاری می توانید ویزای شنگن بگیرید و بعد از آن برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنید. در هر صورت به حرف های خانم راهنما، اعتماد کامل داشتیم، چون آژانس گردشگری آن ها در زمینه اخذ ویزای توریستی کانادا به صورت تخصصی عمل می کرد.

به آژانس مسافرتی دیگری که فقط در زمینه تور اروپا کار می کردند رفتیم و برای ویزای توریستی شنگن اقدام کردیم. بعد از 14 روز ویزای ما آماده شد و راهی سفر به هلند شدیم. این یک توفیق اجباری بود که با حال و هوای هلند هم آشنا شویم. بعد از اینکه تور هلند تمام شد، به ایران بازگشتیم و با یک مهر ویزای شنگن در پاسپورت به خانم راهنمای ویزای توریستی کانادا مراجعه کردیم، در این بین ما یک خوان را پشت سر گذاشته بودیم و به قول معروف یک برگ برنده در دست داشتیم. بعد از آن از ما پرسید که آیا سفر آسیا داشته اید؟ با طرح این سوال، ما نگران شدیم، که باز هم باید برای ویزای توریستی کانادا به آسیا هم سفر کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که خیر لازم نبود به آسیا سفر کنیم، بنا به گفته های خانم راهنما فقط باید تعدد سفر می داشتیم. خوب خوشبختانه ما در همین کشورهای همسایه چند باری به سفر رفته بودیم، مثل عراق و ترکیه و آذربایجان. این کار ما را ساده تر کرد. با این تعدد سفر ما یک قدم به اخذ ویزای توریستی کانادا امیدوارتر شدیم.

برای رفتن به کانادا فقط باید بار دوم به اروپا می رفتیم، اما ما واقعاً دیگر فرصت این کار را نداشتیم. ما هر چه زودتر باید به کانادا می رسیدیم برای همین با مشورت خانم راهنما تصمیم بر آن شد که با همین یک ویزای شنگن که در پاسپورت داشتیم، ریسک را انجام دهیم و برای کانادا اقدام کنیم.

فرم درخواست ویزا توسط خانم راهنما برای ما پر شد. این فرم به صورت آنلاین پر می شد و به شدت از حساسیت زیادی برخوردار بود. به صورت مستقیم برای ابوظبی ارسال می شد و ویرایش آن کار بسیار سختی بود. برای همین من ترجیح دادم خانم راهنما برای هر چهار نفر ما فرم را پر نمایند. بعد از آن نوبت به ارائه مدارک رسید، لیست کاملی که باید آماده می کردیم را در پاکتی با عنوان مدارک ویزای توریستی کانادا از منشی آژانس دریافت کردیم و به دنبال جمع آوری مدارک افتادیم. تمام مدارک را جمع کردیم بعد از تقریباً یک هفته و دوباره به خانم راهنما مراجعه کردیم. از انجا که سفارت کانادا در ایران نیست، باید برای انگشت نگاری حتماً به آنکارا می رفتیم. چرا آنکارا؟ مکان های دیگری هم برای انگشت نگاری بود اما از نظر مالی و زمانی بهترین مقصد بود.

البته رفتن ما برای انگشت نگاری منوط به تأیید سفارت کانادا بود. تا زمانی که ما را برای انگشت نگاری دعوت کردند حدوداً سه هفته از ارسال مدارک می گذشت.

مدارک مورد احتیاج برای ویزای توریستی کانادا را از خانم راهنما را یک بار دیگر پرسیدیم، ایشان به طور کامل برای ما شرح دادند که باید به تمام موارد توجه کنید که خدایی ننموده ریجکت نشوید.

با شرایطی که در پاسپورت داشتیم، باید هم به هدایت های ایشان توجه می کردیم. چون نمی خواستیم که ریجکت شویم.

در خصوص ویزای توریستی کانادا، ایشون گفتند که به اندازه اعتبار پاسپورت ایرانی به شما ویزای کانادا داده می گردد. با این حال فقط یکسال از اعتبار پاسپورت ها باقی مانده بود و ما نگران شدیم. خانم لیدر گفتند: که خود سفارت برای پاسپورت های با اعتبار کمتر از سه سال، مجدداً اقدام به تمدید پاسپورت می نماید و شما می توانید برای مدت طولانی تری ویزای توریستی کانادا را داشته باشید. یعنی حداکثر 5 سال.

بعد از تمام این مراحل به ما خبر دادند که باید برای انگشت نگاری به آنکارا بروید. این خبر خوبی بود. به همراه پاسپورت ها و سایر مدارک لازم به آنکارا رفتیم و در آنجا از ما انگشت نگاری کردند و هیچ گونه مصاحبه ای نداشتیم. تقریباً سه هفته بعد از آن ویزای توریستی کانادا حاضر شد. با پیکاپ ویزا که آژانس ارائه کرد، دیگر احتیاجی به رفتن به آنکارا نبود و ویزای توریستی کانادا به دست ما رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1021

به "چطور در کمال ناباوری ویزای توریستی کانادا را گرفتم" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور در کمال ناباوری ویزای توریستی کانادا را گرفتم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در کمال ناباوری ویزای توریستی کانادا را گرفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید