خبرنگاران ادعای نشریه انگلیسی درباره گرایش لندن به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا

به گزارش ناق، لندن- خبرنگاران- هفته نامه ساندی تایمز به نقل از منابع آگاه از داخل دولت انگلیس گزارش داد که لندن تمایل دارد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه آمریکا شکست خورده و جو بایدن رقیب او از حزب دمکرات پیروز گردد.

خبرنگاران ادعای نشریه انگلیسی درباره گرایش لندن به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تازه ترین شماره این نشریه انگلیسی، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در ظاهر یکی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ دیده می گردد اما دولت او در پشت پرده کوشش می نماید تا با در نظر دریافت احتمال پیروزی بایدن، از رئیس جمهوری کنونی آمریکا فاصله بگیرد.

یک عضو ارشد دولت جانسون به ساندی تایمز گفته است که اگر ترامپ انتخاب نگردد، اوضاع بهتر خواهد شد. به گفته وی بسیاری از دولت ها در پشت پرده در این زمینه هم عقیده هستند.

یکی از دیپلمات های بلند پایه انگلیسی نیز به نشریه بیزینس اینسایدر گفته است که پیروزی بایدن به عصر فاسد ترامپ سرانجام داده و بسیاری از امور اصلاح خواهد شد.

هرچند جانسون و رقیب دمکرات ترامپ در بعضی مسائل از جمله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اختلاف نظر دارند و بایدن بارها نخست وزیر انگلیس را همسان ترامپ توصیف نموده، اما روابط لندن و واشنگتن در ماه های اخیر به ویژه پس از فشار موفقیت آمیز ترامپ برای توقف همکاری انگلیس و چین در پروژه احداث اینترنت نسل پنجم، چندان تعریفی ندارد.

گفته می گردد که رئیس جمهوری آمریکا بهمن ماه گذشته، گوشی تلفن را روی جانسون که با درخواست او برای توقف همکاری با چین مخالفت نموده بود، قطع کرد.

دولت انگلیس دوهفته پیش ناگزیر از فشارها آمریکا، به همکاری تجاری با غول فناوری هوآوی سرانجام داد و بدین ترتیب روابط با دولت چین را دچار تنش نموده است. سفیر چین در انگلیس، تصمیم لندن را به باد انتقاد گرفت و توضیح داد که این مسأله به روابط دیرینه دو کشور آسیب جدی زده است.

با این حال، بر خلاف انتظار ترامپ، لندن تمایل زیادی را برای عقد قراردادهای تجاری با واشنگتن نشان نداده است.

یکی از مشاوران دولت انگلیس به ساندی تایمز گفته که به لیز تراس وزیر تجارت بین الملل در جریان سفرش به واشنگتن گفته شد که دورنمای عقد قراردادهای تجاری جدید را کم اهمیت جلوه دهد.

به گزارش ساندی تایمز، دولت جانسون امیدوار است که با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک احیا شده و در آن صورت نیازی به عقد قراردادهای دوجانبه با آمریکا نخواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در 3 نوامبر 2020 (13 آبان 1399) برگزار گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1091

به "خبرنگاران ادعای نشریه انگلیسی درباره گرایش لندن به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادعای نشریه انگلیسی درباره گرایش لندن به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید