احتمال آشتی کشور های عربی با قطر در روز های آینده

به گزارش ناق، پایگاه الخلیج الجدید گفت خبر هایی در سطوح عالی رتبه سیاسی از احتمال اعلام آشتی میان کشور های عربی حوزه خلیج فارس با قطر در روز های آینده وجود دارد.

احتمال آشتی کشور های عربی با قطر در روز های آینده

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

پایگاه عربی الخلیج الجدید به نقل از منابع مطلع خاطرنشان کرد که اخباری در سطوح عالی رتبه سیاسی، که هنوز تایید نشده است، از احتمال اعلام آشتی میان کشور های عربی حوزه خلیج فارس با قطر در روز های آینده وجود دارد.

این منابع مطلع افزودند: کویت نقشی اساسی در تجدید رایزنی ها در این زمینه داشته و روز های گذشته شاهد نشست های پی در پی میان مقامات کشور های حاشیه خلیج فارس در کویت و عُمان بوده که نتیجه آن یک توافق بوده است و بزودی اعلام خواهد شد.

الخلیج الجدید نوشت: این مذاکرات با میانجی گری کویت و آمریکا پیش تر نیز در لحظات آخر با مشکل روبرو شد و امارات در لحظات سرنوشت ساز عقب نشینی کرد که همین مسئله در فرایند دستیابی به سازش وقفه ایجاد نموده است.

منابع مذکور تاکید کردند که در این نشست ها درباره 13 شرطی که کشور های محاصره کننده قطر برای انتها دادن به محاصره درخواست نموده بودند، آنالیز شد و این مسئله را پشت سر گذاشتند.

منابع مطلع پیش بینی کردند که کشور های محاصره کننده قطر به دلیل ترس از شکست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری، از شدت مواضع خود علیه قطر بکاهند، زیرا رقیب ترامپ جو بایدن روابطی به خوبی ترامپ با این کشور ها ندارد.

منابع مطلع مدعی شدند: دستورکار های بایدن در قبال ایران کمتر خصمانه است و وی تمایل دارد به توافق هسته ای بازگردد و این موضوع ریاض را مجبور می نماید اتحاد را به شورای همکاری برگرداند.

در همین ارتباط اخیرا نواف الاحمد جابر الصباح امیر کویت، نامه ای برای سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، فرستاد و بر اساس گزارش القبس این نامه درباره حل اختلافات با قطر بوده است.

بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از ژوئن 2017 با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور شروع شد و هنوز حل نشده است و قطر صادرات و اقتصاد خود را در سال های گذشته متنوع و گسترده نموده است تا تبعات این محاصره را کاهش دهد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1188

به "احتمال آشتی کشور های عربی با قطر در روز های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال آشتی کشور های عربی با قطر در روز های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید