درخواست از سازمان ملل برای یاری به دانش آموزان اتباعی که از آموزش مجازی جا ماندند

به گزارش ناق، تهران (پانا) - قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره عدم دسترسی بعضی از دانش آموزان اتباع به آموزش مجازی گفت: ما آمار 300 هزار نفری در این زمینه به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و هم NJO های بین المللی اعلام کردیم که این تعداد شرایط اتصال به نرم افزار شاد را ندارند و آنها هم یاری هایی کردند که اندک بود.

درخواست از سازمان ملل برای یاری به دانش آموزان اتباعی که از آموزش مجازی جا ماندند

به گزارش ایلنا، غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره دانش آموزان اتباع که همچنان پیروز به دریافت سیم کارت نشده اند تا از این طریق وارد شبکه شاد شوند، گفت: مشکل سیم کارت دست آموزش و پرورش نیست، اما یک سری سازو کار برای تهیه آن نیز وجود دارد و از طرفی در زمان هایی که مدارس تعطیل نیست، هر کسی که به آموزش مجازی دسترسی ندارد، می تواند به مدرسه مراجعه کند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ما می دانیم که بیش از سه میلیون نفر به نرم افزار شاد دسترسی ندارند، ولی پکیج هایی آماده شده که به صورت بسته های مکتوب است و در دسترس دانش آموزان نقاط دورافتاده قرار می گیرد، همچنین همه دروس در تلویزیون پخش می گردد، اما برای مشکل سیم کارت ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش کاری نمی توانیم انجام دهیم و متولی امر باید این موضوع را پیگیری کند.

کریمی در پاسخ به این سوال که از میان دانش آموزانی که هنوز به شاد متصل نشده اند، چند درصد دانش آموزان اتباع هستند؟ گفت: ما آمار دقیقی در این زمینه نداریم، اما به سازمان های بین المللی اعلام نموده ایم و از سه ماه پیش گفته ایم که اتباع در این زمینه مشکل دارند. حتی ما آمار 300 هزار نفر را به کمیسایاری عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان و هم NJO های بین المللی اعلام کردیم که این دانش آموزان شرایط اتصال به نرم افزار شاد را ندارند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: وزارت آموزش و پرورش حتی برای دانش آموزان ایرانی هم شرایط تهیه موبایل و تبلت را ندارد، لذا ما به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و هم NJO های بین المللی پیشنهاد کردیم که با توجه به ظرفیت هایی که در سطح بین المللی و همچنین معافیت های گمرکی که دارند از خارج از کشور ابزارهای آموزشی لازم را برای این گروه از دانش آموزان وارد نمایند.

وی ادامه داد: یک سری اقدامات هم صورت گرفته، اما عددهای کمی مانند 1000 تا 2000 ابزار آموزشی تهیه شده است، اما درخواست کردیم که یاری های وسیع تری داشته باشند و هماهنگ می کنیم که خودشان هم به طور مستقیم با مدارس در ارتباط باشند و وسایل آموزشی را به آنها تحویل بدهند.

کریمی در پاسخ به سوالی درباره ترک تحصیل دانش آموزان اتباع گفت: سال گذشته کل دانش آموزان اتباع ما 512 هزار نفر بوده است و این در حالی است، که این دانش آموزان به کشور می آیند و خارج می شوند، اما ما دو مقطع آماری برای رصد دانش آموزان اتباع داریم که یکی آبان و دیگری در بهمن ماه است؛ یعنی در این دو مقطع هر تعداد دانش آموزی که در کلاس باشند، مبنای آمار رسمی ما خواهد بود که اکنون این آمار رسمی 512 هزار دانش آموز اتباع در کشور است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: با توجه به ثبت نام های صورت گرفته، میزان ثبت نام ها از مرز 5 هزار و 500 نفر هم عبور نموده و پیش بینی ما این است که آمار ثبت نام دانش آموزان اتباع 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نموده است، بنابراین در میان این دانش آموزان ترک تحصیلی نداشتیم، اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر دانش آموزان اول ابتدایی برای ثبت نام مراجعه ننمایند، ما از حضور آنها آگاه نخواهیم شد.

وی ادامه داد: ما فقط می توانیم آماری که در سال گذشته ثبت نام نموده ایم را ببینیم که آیا سال جاری هم ثبت نام نموده اند یا نه، که البته هر ساله نه تنها هیچ خروجی نداریم، بلکه ده درصد هم به آمار قبلی اضافه می گردد، بنابراین ما ترک تحصیل در میان اتباع مشاهده نمی کنیم.البته افرادی داریم که نمی خواهند در نظام آموزشی رسمی کشور درس بخوانند. بر اساس دستور رهبری مدارس وظیفه دارند که دانش آموزان اتباع را ثبت نام نمایند، هر دانش آموزی که در سن تحصیل باشد، می تواند به وزارت کشور مراجعه کند، اگر غیرمجاز باشد کارت راهنمایی تحصیلی دریافت می نماید و اگر مجاز باشد می تواند به مدارس برای ثبت نام مراجعه کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1248

به "درخواست از سازمان ملل برای یاری به دانش آموزان اتباعی که از آموزش مجازی جا ماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از سازمان ملل برای یاری به دانش آموزان اتباعی که از آموزش مجازی جا ماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید