دست های پشت پرده، سد راه ایده های تحقیقاتی

به گزارش ناق، مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان با تأکید بر اینکه برای به نتیجه رسیدن طرح های تحقیقاتی خود زیرمیزی نمی دهد؛ از وجود دست های پشت پرده گلایه کرد و گفت: من می توانم محصولی دانش بنیان فراوری کنم، ولی از آن حمایتی نمی گردد ، این در حالی است که با تحریم های کنونی قیمت تمام شده آن نیز افزایش یافته است.

دست های پشت پرده، سد راه ایده های تحقیقاتی

غفار محمدزاده در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ماده اولیه این واحد فراوریی سولفور مولیبدن است که شرکت ملی صنایع مس ایران آن را فراوری می نماید؛ سولفور مولیبدن حاصل استخراج مس است و در معادن مس و واحدهای فراوریی مس به عنوان محصول جانبی فراوری می گردد.

این مدیر شرکت دانش بنیان بابیان اینکه در شرکت ما دورریز صفر است، اضافه کرد: اروپایی ها مشتری محصولات این شرکت دانش بنیان هستند چراکه این محصولات با کیفیت بالا فراوری می گردد و مشتریان داخلی خواستار محصولات با کیفیت پایین تر هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه MIT آمریکا ابزار موردنیاز ارتش و سایر بخش های این کشور را طراحی می نماید، ادامه داد: مسئولین ما به جوانان اعتماد ندارند. در حالی که بایستی دانشگاه هایی مانند صنعتی شریف ابزارسازی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه سخنانش ضمن تأکید بر اینکه برای به نتیجه رسیدن طرح تحقیقات خود زیرمیزی نمی دهد؛ از وجود دست های پشت پرده گلایه و توضیح داد: من می توانم محصولی مانند کک سوزنی فراوری کنم ولی از آن حمایتی نمی گردد و با تحریم های کنونی قیمت آن نیز افزایش یافته است.

این محقق با اشاره به اینکه کک سوزنی به عنوان ماده اولیه اصلی برای فراوری الکترود گرافیتی کاربرد دارد، تشریح کرد: کسری شدید کک سوزنی در بازارهای جهانی باعث شده تا فراوری الکترود علاوه بر روبرو شدن با تقاضای زیاد با کسری در مواد اولیه خود نیز روبرو باشد که این امر به افزایش بیشتر قیمت ها دامن می زند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 234

به "دست های پشت پرده، سد راه ایده های تحقیقاتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "دست های پشت پرده، سد راه ایده های تحقیقاتی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست های پشت پرده، سد راه ایده های تحقیقاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید