راهنمای خرید پالس اکسیمتر

به گزارش ناق، پالس اکسی متر چیست و آیا واقعاً به یک پالس اکسیمتر در خانه احتیاج است یا خیر؟

این دستگاه نوعی از لوازم پزشکی پر کاربرد به شمار می آید که با استفاده از نوک انگشت شما، می تواند اطلاعات ارزشمندی را در خصوص سلامتی شما در طی فراگیری Covid-19 یا هر بیماری تنفسی ارائه دهد.

راهنمای خرید پالس اکسیمتر

این دستگاه سطح اکسیژن خون را اندازه گیری می نماید و بسیاری از پزشکان وقتی که می خواهند تصمیم بگیرند که کدام بیمار را به خانه بفرستند؛ میزان اکسیژن را با آن اندازه گیری می نمایند. بسیاری از افراد با خرید پالس اکسی متر و یک دماسنج، می توانند قبل از اینکه گرفتار بیماری های حاد تنفسی مبتلا شوند، آن را در مراحل خفیف تشخیص داده و به سرعت در فرایند درمان قرار گیرند.

هم اکنون در داروخانه ها و مراکز فروش لوازم بهداشتی وآرایشی انواع مختلفی از این دستگاه، با قیمت های متفاوتی موجود است اما مهم تر از آن طرز استفاده از پالس اکسیمتر می باشد که در این جا به آن اشاره می کنیم. به خاطر داشته باشید که قیمت بالاتر همواره به معنای مناسب بودن آن کالا نیست!

مشاهده قیمت پالس اکسیمتر

کار با پالس اکسیمتر

پالس اکسی متر دستگاه کوچکی است که بسیار شبیه به یک گیره یا سنجاق عظیم لباس است. انگشت خود را کاملاً درون آن قرار می دهید و دستگاه در عرض چند ثانیه با اعدادی که میزان اکسیژن خون و ضربان قلب شما را نشان می دهند؛ روشن می گردد. بیشتر افراد سالم حدود 95 تا 98 درصد اکسیژن دارند. توجه کنید که اگر این عدد به 92 یا کمتر رسید باید با پزشک خود مشورت کنید. این دستگاه ضربان قلب شما را نیز نشان می دهد. ضربان قلب طبیعی در حالت استراحت برای عظیمسالان از حدود 60 تا 100 ضربان در دقیقه است. البته ورزشکاران و بچه ها نبض متفاوت تری نسبت به عظیمسالان دارند.

یکی از مواردی که در خصوص خواندن دستگاه پالس اکسیمتر به خاطر بسپارید این است که بسیاری از آنها به گونه ای طراحی شده اند که باید توسط شخصی که رو به روی شما است خوانده شوند نه فردی که مورد سنجش قرار می گیرد. یکی از خریداران این دستگاه می گوید: اولین باری که دستگاه را در خانه ام امتحان کردم، به نظر می رسید سطح اکسیژن من 86 و در حالت هشدار است؛ اما بعدا فهمیدم که آن را وارونه می خوانم. (عدد 98 صحیح بوده است)

خرید پالس اکسیمتر

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1171

به "راهنمای خرید پالس اکسیمتر" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید پالس اکسیمتر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید پالس اکسیمتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید