روسیه و چین قطعنامه نقض کننده حاکمیت سوریه را وتو کردند

به گزارش ناق، روسیه و چین شامگاه آدینه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره ورود یاری های بشردوستانه به سوریه بدون اجازه دولت مرکزی این کشور را وتو کردند.

روسیه و چین قطعنامه نقض کننده حاکمیت سوریه را وتو کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره اجازه ورود یاری های بشردوستانه به وسیله دو گذرگاه مرزی به مدت شش ماه را رد کردند.

دو روز پیش نیز روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که طی آن به دنبال تمدید ارسال یاری های بشردوستانه به سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی بود را وتو کردند.

این برای سومین بار است که روسیه و چین قطعنامه نقض نماینده حق حاکمیت سوریه را وتو می نمایند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هفته پیش نیز در تماس تلفنی با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان خواهان آن شد که ارائه یاری های بشردوستانه به همه سوری ها در همه خاک این کشور بدون سیاسی کاری یا تبعیض و طرح پیش شرط ها باشد.

دولت سوریه که از سال 2011 درگیر جنگ و مقابله با تروریسم است همزمان نیز تحت تحریم های آمریکا و کشورهای اروپایی قرار گرفته است.

این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در این کشور جنگ زده، اوضاع را بیش از پیش وخیم تر نموده و حسام الدین آلا نماینده سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو هشدار داده که تحریم های آمریکا و اروپا علیه دمشق، مانعی در برابر کوشش ها برای مبارزه با کرونا در این کشور است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1070

به "روسیه و چین قطعنامه نقض کننده حاکمیت سوریه را وتو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و چین قطعنامه نقض کننده حاکمیت سوریه را وتو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید