سایپا چینی ساز می گردد

به گزارش ناق، خبرنگاران: کشور چین با فراوری 19 میلیون خودرو به عنوان بزرگ ترین فراوریکننده خودرو در دنیا محسوب می گردد اما با تمرکز بر کمیتی که بر کیفیت فراوری خودرو می چربد.

سایپا چینی ساز می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، اگرچه با جمعیتی که در این کشور زندگی می نمایند، شاید تا حدودی تمرکز بر کمیت به جای کیفیت طبیعی باشد.چرا که اگر بخواهد به کیفیت خودرو های فراوریی خود بیندیشد هیچگاه نخواهد توانست جوابگوی مشتریان داخلی خود باشد. با این همه خودروساز های چینی بدشان نمی آید بعضی بازار های منطقه ای در آسیا را تجربه نمایند و خودرو های فراوریی نه چندان با کیفیت خود را در خیابان های این کشور ها ببینند. گروه خودروسازی سایپا پس از آنکه نتوانست جایگزین مناسبی برای خودرو های فراوریی خود که به دلیل سوءمدیریت از خط فراوری آن خارج شد پیدا کند در حرکتی عجیب و عجولانه به استقبال خودروسازان چینی رفت.

Z300که بعدا به S300 و در نهایت به آریو تغییر نام پیدا کرد از کمپانی زوتی چین به ایران آورده شد تا در خط فراوری یکی از سایت های فراوریی سایپا به عنوان تنوع در فراوری محصول به مشتریان عرضه گردد. خودرویی که به لحاظ شکل ظاهر حداقل 10 سال از طراحی های روز جهان عقب تر است و زمختی و بزرگی بدنه آن با حجم1600 سی سی باعث شد جز عده ای اندک از مشتریان که بسیاری از آنان هنوز خودرو های ثبت نامی خود را دریافت نکرده اند، از آن استقبال ننمایند. حال چگونه سایپا اصرار به فراوری آن دارد؛ خدا می داند!

انگان Eado با حجم موتور 1600 سی سی، چانگان شاسی بلند cs35 با حجم موتور 1600 سی سی، برلیانس h230 با حجم موتور 1500 سی سی، برلیانس شاسی بلند V5 با حجم موتور 1600 سی سی و برلیانس H320 با حجم موتور 1500 سی سی از دیگر چینی های سایپا است که اخیرا توسط این خودروساز به عنوان محصولات جدید سایپا معرفی شده است. معجونی عجیب که مورد توجه مشتریان قرار نگرفته و این در حالی است که سایپا تمام کوشش خود را به کار گرفته است تا فراوری این خودرو ها را در سایت های خود شروع کند که البته هنوز پیروز نشده است حتی تعهد چند هزارتایی خودرو های وارداتی خود را عملی کند. به عبارتی دیگر سایپا حتی نتوانست واردنماینده خوبی برای خودرو های چینی خود در میان رقبا باشد؛ تا شاید از این جهت بتواند به نوایی برسد.

همچنین با نگاهی گذرا به قیمت این خودرو ها و با توجه به حجم موتور آنها که معمولا برای خریدار ایرانی فاکتور مهمی به شمار می رود صرف نظر از کیفیت خودرو و استفاده از تکنولوژی دسته چندمی در طراحی و ساخت قوای محرکه و در نهایت شکل ظاهر، به راحتی می توان به دلیل رویگردانی مشتری نسبت به این محصولات رسید. سایپا حتی بی توجه به رقبای فراورینماینده و واردنماینده خودرو های چینی که خودرو های خود را با قیمت مناسب تری عرضه می نمایند نداشته و با میانگین قیمت 55 تا 100 میلیون تومان اصرار به فروش خودرو های چینی خود دارد. قیمت هایی که در صورت فراوری داخل و تحمیل هزینه های هر ساله فراوری، قیمت های دیگری را البته با چالش زیاد در پیش روی مشتریان خود قرار خواهد داد و قطعا با این کار توان رقابت با سایرین را نخواهد داشت. در خاتمه به باور بسیاری از دلسوزان عرصه صنعت خودرو سیاست جایگزینی خودرو های چینی به جای خودرو های اروپایی، ژاپنی و کره ای جفایی بس بزرگ به این خودروساز با سابقه کشور است.

منبع:وطن امروز

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 538

به "سایپا چینی ساز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا چینی ساز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید