شرایط آرام بازار حاصل همراهی اصناف و کسبه است

به گزارش ناق، خبرنگاران/مرکزی معاون هماهنگی امور مالی استاندار مرکزی گفت: تصور جامعه بر این بود که با اصلاح قیمت بنزین طوفانی از گرانی و تورم ایجاد می گردد که چنین امری صورت نگرفت و این شرایط آرام حاصل همراهی اصناف و کسبه است که حتی در مواردی از سود درآمد خود صرف نظر کردند تا آرامش جامعه حفظ گردد.

شرایط آرام بازار حاصل همراهی اصناف و کسبه است

سعید فرخی امروز سه شنبه در اجلاس عمومی روسای اتحادیه های صنفی استان مرکزی که با حضور استاندار در اتاق اصناف اراک برگزار گشت، با اشاره به اصلاح قیمت بنزین در کشور و مواردی که درخصوص افزایش قیمت کالاها و خدمات بیان شده است، اظهار کرد: از 100 قلم کالایی که هر روز قیمت گذاری می گردد پس از اصلاح قیمت بنزین، در 62 قلم هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفت، در 16 قلم یک تا 5 درصد و در 12 قلم بیش از 5 درصد افزایش قیمت حاصل شده است.

وی با بیان اینکه روزها و ماه های خاصی را پیش رو داریم، گفت: این هفته منتهی به جشن شب یلداست و پس از آن تلاطم های نوروز شروع می گردد و امید است که اصناف یاری نمایند تا مثل قبل آرامش بر بازار حاکم باشند.

وی در مورد واگذاری 45 هکتار زمین برای احداث شهرک صنوف آلاینده بیان نمود: این واگذاری زمان زیادی را به خود اختصاص داده است و باید مشخص گردد که شهرداری یا اصناف کدامیک این شهرک را اجرایی خواهند کرد.

معاون استاندار به شرایط میدان میوه وتره بار اراک اشاره نمود و گفت: شرایط در این میدان کمی پیچیده است، در برهه ای از زمان، اتحادیه تعاون روستایی برای این میدان سرمایه گذاری کرد، اما امروز توان ادامه سرمایه گذاری و مدیریت را ندارد و باید تدبیری در این راستا صورت گیرد.

به گزارش خبرنگاران، دراین جلسه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: براساس مصوبه دولت در سال 96 مقرر شد که شهرداری ها به همراه اتاق های اصناف، سازمان های صمت و محیط زیست ساماندهای اصناف را دنبال نمایند، در این راستا 30 مهرماه 98 ساماندهی اصناف در کمیسیون نظارت مصوب شد و مقرر بود که 45 هکتار اراضی مقابل میدان میوه و تره بار به شهرک صنوف آلاینده اختصاص یابد که مقدمات کار تا پایان سال انجام گیرد، اما این امر دچار وقفه شده است.

محمدرضا حاجی پور بیان نمود: عمده میادین میوه و تره بار کشور زیر نظر شهرداری ها هستند و این امر امکان ارائه خدمات مطلوب را فراهم نموده است، ولی در اراک میدان تره بار زیر نظر شهرداری نیست و ضروری است مشخص تکلیف در این راستا انجام گیرد.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان در اراک گفت: سال گذشته مصوب شد که برگزاری نمایشگاه به اتحادیه واگذار گردد که با نواقصی در امر برگزاری همراه شد و سال جاری شرکت نمایشگاه های استان خواهان ورود به برگزاری نمایشگاه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 640

به "شرایط آرام بازار حاصل همراهی اصناف و کسبه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آرام بازار حاصل همراهی اصناف و کسبه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید