صلیب سرخ جهانی درباره مهاجرت گسترده در دوران پساکرونا هشدار داد

به گزارش ناق، جاگان چاپاگن (Jagan Chapagain) دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) هشدار داد بعد از لغو محدودیت ها و با باز شدن مرزها در دوران پس از کرونا، دنیا شاهد موج جدیدی از مهاجرت گسترده به دلیل کاهش درامد افراد و فقر خواهد بود.

صلیب سرخ جهانی درباره مهاجرت گسترده در دوران پساکرونا هشدار داد

به نقل از روزنامه گاردین، صلیب سرخ دنیای هشدار داده که تاثیر همه گیری کرونا بر کسانی که درامد خود را از دست داده و به دنبال زندگی بهتری هستند باعث موج جدید مهاجرت در دنیا خواهد شد.

این نهاد هشدار داد که بحران ویروس کرونا با باز شدن مرزها موج جدیدی از مهاجرت را شروع خواهد نمود. این هشدار در حالی مطرح شده که رئیس سازمان دنیای بهداشت، آمریکا را به طرح ادعای دروغین و ناپذیرفتنی درباره شرایط بهداشت دنیا متهم نموده است.

چاپاگن گفت، عمیقا نگران تاثیرات ثانویه همه گیری با بسته شدن مرزها و محدودیت های کرونایی است که میلیون ها نفر دیگر را نیز فقیر نموده است.

وی در مصاحبه با فرانس پرس، گفت: به شکل فزاینده ای شاهد تاثیرات این ویروس بر معاش و شرایط تغذیه هستیم.

این مقام بین المللی اضافه نمود: بسیاری از مردم اکنون بین دو گزینه قرار دریافت در معرض کرونا یا گرسنگی باید یکی را انتخاب نمایند. ناامیدی ناشی از آن می تواند تبعات بلندمدتی داشته باشد.

وی گفت: اکنون می شنویم که بسیاری از مردم درامد خود را از دست می دهند، همین که مرزها باز شوند آن مجبور به مهاجرت خواهند شد. نباید از مشاهده تاثیر گسترده کرونا بر مهاجرت در ماه ها و سالهای آینده تعجب کرد.

مقام صلیب سرخ دنیای همچنین هشدار داد افزایش مهاجرت می تواند به حوادث تلخ بیشماری در طول راستا از جمله مرگ در دریا، قاچاق انسان و سوء استفاده منجر گردد.

چاپاگن کوشش های بعضی کشورها برای حفظ واکسن ابتدا برای مردم خود محکوم کرد و گفت: ویروس از مرزها عبور می نماید و بسیار کوته بینانه است که فکر کنیم واکسن فقط مال مردم ما است و دیگران نباید واکسینه شوند و در این صورت تضمینی نیست که ما ایمن بمانیم.

این هشدارها همزمان با انتقاد شدید رئیس سازمان بهداشت دنیای تدروس آدهانوم از مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شده است. یک رسانه انگلیسی به تازگی گزارش داد که این مقام ارشد دیپلماتیک آمریکا را مدعی شده چین رئیس سازمان دنیای بهداشت را خریده است.

آدهانوم این ادعا را دروغ، غیرقابل قبول و بدون توجیه توصیف کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1093

به "صلیب سرخ جهانی درباره مهاجرت گسترده در دوران پساکرونا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلیب سرخ جهانی درباره مهاجرت گسترده در دوران پساکرونا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید