طرز تهیه املت با رب خوشمزه

به گزارش ناق، املت با رب، خوراکی ساده و خوشمزه ای است که به راحتی با تخم مرغ و رب تهیه می گردد. رب گوجه، رب انار و قارچ بهترین مواد اولیه این غذا هستند.

طرز تهیه املت با رب خوشمزه

املت با رب، برای مواقعی که زمان کافی برای آشپزی ندارید بسیار مناسب است. املت با رب گوجه همان املت قهوه خانه ای است که از ترکیب تخم مرغ و رب گوجه فرنگی درست می گردد. نوع دیگری از املت را با رب انار درست می نمایند که از غذا های محبوب شمالی محسوب می گردد. املت با رب و قارچ نیز نوع دیگری از املت است که در آن از قارچ و پیاز داغ نیز استفاده می گردد. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه 3 نوع املت با رب را با هم مرور کنیم.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر به موضوع دلخواه خود برسید.

1. املت با رب گوجه

املت با رب گوجه، یکی از غذا های پرطرفدار است که خیلی سریع آماده می گردد و بیشتر در قهوه خانه ها مورد استقبال قرار می گیرد. این غذا با رب گوجه فرنگی، تخم مرغ و روغن بر روی حرارت بالا درست شده و اغلب به عنوان صبحانه سرو می گردد.

مواد لازم
تخم مرغ4 عدد
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
روغن4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

دستور تهیه:

  1. تابه ای را روی حرارت بالا قرار دهید تا گرم گردد، سپس روغن را در تابه بریزید به گونه ای که کف تابه کاملا با روغن پوشیده گردد.
  2. رب گوجه فرنگی را به روغن اضافه نموده و آغاز به تفت دادن رب در روغن کنید. حدود یک دقیقه به تفت دادن رب ادامه دهید تا بوی خامی رب گرفته شده و رنگ بگیرد، اما در این فاصله به هیچ وجه حرارت را کم نکنید.
  3. مقداری نمک و فلفل به رب اضافه نموده و هم بزنید.
  4. تخم مرغ ها را یکی یکی در تابه بشکنید و سپس هم بزنید. حدود 5-4 دقیقه به همزدن رب و تخم مرغ روی حرارت بالا ادامه دهید تا یکدست شوند.
  5. املت با رب گوجه را با پیاز و نان سنگک میل کنید.

نکته: در تهیه این املت به هیچ وجه حرارت را کم نکنید. تفت دادن رب و پختن تخم مرغ با حرارت بالا باعث ایجاد طعم بهتر خواهد شد.

2. املت با رب انار

املت با رب انار یکی از غذا های محلی خطه شمال است که با تخم مرغ، رب انار، سیر و پیاز درست می گردد. رب انار مورد استفاده در تهیه این غذا باید ترش باشد تا طعم و مزه اصلی غذا حفظ گردد.

مواد لازم
رب انار ترش2 قاشق غذاخوری
پیاز متوسط2 عدد
سیر له شده4 حبه
تخم مرغ3 عدد
روغن3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

دستور تهیه:

  1. پیاز را خرد نموده و در تابه با روغن تفت دهید تا نرم گردد. سپس سیر را به آن اضافه نموده و تفت دهید تا طلایی شوند.
  2. کمی نمک، فلفل و رب انار را به سیر و پیاز سرخ شده اضافه کنید و سه دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.
  3. تخم مرغ ها را یکی یکی به تابه اضافه نموده و هم بزنید. کمی صبر کنید تا تخم مرغ ها پخته شوند، سپس حرارت را خاموش کنید.
  4. این املت را می توانید با نان یا برنج سرو کنید.

3. املت با رب و قارچ

قارچ یکی از سبزیجات کم کالری و در عین حال با ارزش غذایی بالاست که می تواند جایگزین خوبی برای مواد غذایی پرکالری باشد. املت با رب و قارچ در واقع نوعی املت قارچ است که در تهیه آن، علاوه بر رب گوجه فرنگی و تخم مرغ از قارچ و پیاز نیز استفاده می گردد.

مواد لازم
تخم مرغ4 عدد
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
روغن4 قاشق غذاخوری
قارچ150 گرم
پیاز متوسط1 عدد
نمک و فلفلبه میزان لازم

دستور تهیه:

  1. پیاز را به صورت خلالی ریز خرد کنید و با روغن در تابه روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی گردد.
  2. کمی نمک و فلفل به پیاز اضافه کنید و هم بزنید. سپس قارچ های ورقه شده را اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا قارچ ها نرم شوند. قارچ ها را خیلی هم نزنید تا آب نیندازند.
  3. پس از اینکه آب قارچ کشیده شد، رب گوجه فرنگی را اضافه نموده و روی حرارت بالا به مدت یک دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته گردد.
  4. تخم مرغ ها را در تابه بشکنید و هم بزنید. 6-5 دقیقه فرصت دهید تا تخم مرغ ها بسته شوند، سپس حرارت را خاموش کنید.
  5. املت با رب و قارچ را همراه با نان به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو کنید.

گوجه فرنگی خواص بی شماری دارد. این سبزی پرخاصیت حاوی ماده ای به نام لیکوپن است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ایجادنماینده رنگ قرمز آن است. این ماده که در گوجه فرنگی پخته یا همان رب گوجه فرنگی غلظت بیشتری دارد می تواند در کاهش رشد سلول های سرطانی و از بین بردن آن ها موثر باشد. براساس تحقیقات انجام شده پخته شدن گوجه فرنگی باعث آزاد شدن بیشتر لیکوپن شده و در جلوگیری از انواع سرطان به خصوص سرطات پروستات نقش به سزایی دارد.

انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1424

به "طرز تهیه املت با رب خوشمزه" امتیاز دهید

12 کاربر به "طرز تهیه املت با رب خوشمزه" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه املت با رب خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید