عشق: اکسیر جوانی

به گزارش ناق، عشق از جمله احساسات سرشار از انرژی و حالتی است که تمامی انسان ها به آن احتیاج دارند و مفهوم اصلی زندگی شان بر اساس آن تعریف می گردد.

عشق: اکسیر جوانی

اکسی توسین که هورمون عشق هم نامیده می گردد، یکی از شگفت انگیزترین مولکول های دنیا است که سبب کاهش استرس، کاهش فشار خون و کاهش اندازه هیجانات منفی حاصل از اضطراب می گردد. بعلاوه اعتمادبه نفس را افزایش داده و به فرد یاری می نماید تا به مبارزه با افسردگی بپردازد. تاثیر عشق بر بدن را در مجله اینترنتی خبرنگاران بخوانید.

تاثیر عشق بر بدن

نگاه کردن به تصویر فردی که دوستش دارید سبب افزایش آستانه تحمل درد شما و کاهش اندازه درد تا 40 درصد در موارد میانه و 15 درصد در موارد شدید می گردد. مغز انسان تصویر معشوق را به عنوان یک عامل خوشایند برای حواس پرتی تصور می نماید و به همین دلیل اندازه تحمل درد در فرد را افزایش می دهد. هورمون های عشق (اکسی توسین و اندروفین) ترشح کورتیزول را مسدود می نماید. کورتیزول مسئول استرس است.

وقتی از ترشح این هورمون جلوگیری گردد، فرد به لحاظ روحی و فکری آرام تر خواهد بود و در نتیجه خواب راحت تری نیز خواهد داشت. عشق، علاوه بر افزایش ترشح دوپامین، اندازه ترشح تستوسترون و اکسی توسین را نیز افزایش می دهد که برترین ترکیب برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد است. عشق، سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و به روند درمان بیماران واکنش های مثبت تری نشان می دهد.

بعلاوه تحقیقات ثابت نموده اند کسانی که در رابطه های عاطفی سالم و طولانی قرار دارند، جسم سالم تری نیز دارند. از آن جا که ازدواج های مبتنی بر عشق؛ خواب راحت، قلب سالم، روحیه خوب و سیستم ایمنی قوی برای فرد در پی دارد، در نتیجه زوج های حاضر در چنین پیوندهایی از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.

پیشنهاد مطالعه:جادوی تلقین و قدرت شگفت انگیز آن را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2195

به "عشق: اکسیر جوانی" امتیاز دهید

3 کاربر به "عشق: اکسیر جوانی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشق: اکسیر جوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید