فعالیت مجدد اتوبوس ها در شیراز، راننده ها واکسینه نشده اند

به گزارش ناق، خبرنگاران/فارس سرپرست سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز، با اشاره به بازگشت فرایند فعالیت ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر به حالت عادی، گفت: براساس مصوبه ستاد استانی بیماری کرونا، فعالیت ناوگان اتوبوس شیراز، از امروز طی ساعات 6 صبح الی 21 با تمام ظرفیت انجام خواهد شد.

فعالیت مجدد اتوبوس ها در شیراز، راننده ها واکسینه نشده اند

پیمان باباخانی یکشنبه 26 اردیبهشت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در پی اوج گیری موج چهارم بیماری کرونا خدمات اتوبوسرانی شیراز از نیمه دوم فروردین 1400 محدود و با حدود نیمی از ظرفیت در مسیرهای اصلی روزانه از ساعت هفت الی 15 انجام می شد.

او پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی را یکی از مطالبات عمومی مردم دانست و گفت: سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در شیراز در دست راه اندازی است و هفته گذشته فراخوان آن نیز زده شده که با این اقدام پول خرد حذف و کرایه براساس تاکسی متر گرفته خواهد شد.

به گفته سرپرست سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز، در حال حاضر حدود 800 دستگاه اتوبوس، 10 هزار دستگاه تاکسی و سه پایانه مسافربری برون شهری به شهروندان شیرازی و استان فارس خدمات رسانی می نمایند.

باباخانی همچنین مطرح نمود: صندلی سوخت سی ان جی واقع در بلوار نصر و خانه خدمات فنی در 2 نقطه شیراز طی یکماه آینده افتتاح می شوند و به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز خدمات می دهند.

او با بیان اینکه انجام امور مربوط به اخذ مجوز رانندگان تاکسی اکنون در 32 دفتر پیشخوان سطح شهر شیراز انجام می گردد، گفت: صدور مجوز اتوبوس ها نیز در پی برون سپاری بزودی به دفاتر پیشخوان محول خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، عمر مفید اتوبوس های دیزلی را 10 سال، سی ان جی 12 و برقی را 20 سال مطرح نمود و گفت: در حال حاضر میانگین عمر اتوبوس های درون شهری شیراز 6 سال و نیم است و در سال 1400 باید 100 دستگاه اتوبوس جدید خریداری و جایگزین اتوبوس های فرسوده این شهر گردد.

باباخانی همچنین به برنامه واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز علیه کرونا نیز اشاره نمود و اضافه نمود: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت سوم تزریق واکسن کرونا قرار دارند و تا به امروز نیز هیچ یک از رانندگان شیراز واکسینه نشده اند و این کار در دستور پیگیری قرار گرفته است.

او 65 درصد ناوگان تاکسیرانی شیراز را فرسوده و بالای 12 سال عمر دانست و اظهار کزد: حدود 10 هزار تاکسی در شیراز وجود دارد که هفت هزار دستگاه آن فعال است.

سرپرست سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز همچنین از رونمایی 50 دستگاه اتوبوس به ارزش 200 میلیارد تومان در راستای توسعه ناوگان اتوبوسرانی از امروز اطلاع داد و گفت: این اتوبوس ها مجهز به رمپ معلولین و جانبازان هستند و از نظر استاندارد آلایندگی، یورو 4 دارند.

باباخانی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم BMS را اجرا کنیم موضوع تعرفه هوشمند را خواهیم داشت، چرا که تعرفه هوشمند یکی از مواردی است که جلوی بی نظمی اتوبوس ها را می گیرد، اضافه نمود: ایستادن اتوبوس ها خارج از ایستگاه از مواردی است که مورد شکایت مردم است که با این سامانه ایستادن در خارج از ایستگاه، باز شدن درهای اتوبوس و تندروی و کندروی را می توانیم مانیتورینگ کنیم تا بتوان نظم بیشتری در ناوگان داشته باشیم.

این مقام مسئول در شهرداری شیراز، با اشاره به اینکه وقتی سامانه TMS برای تاکسی ها راه اندازی گردد، می توانیم به صورت روزانه تاکسی را مانیتورینگ کنیم، گفت: تمام دوربین های نظارتی سطح شهر به مرکز کنترل این سازمان متصل شده است و سامانه ثبت تخلف راه اندازی شده و طی مدت 2 ماه به صورت ارشادی اطلاع رسانی خواهیم کرد و پس از 2 ماه کد ثبت تخلف از پلیس راهور خواهیم گرفت و متخلفین جریمه می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1596

به "فعالیت مجدد اتوبوس ها در شیراز، راننده ها واکسینه نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت مجدد اتوبوس ها در شیراز، راننده ها واکسینه نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید