ونزوئلا به دنبال اخراج دیپلمات های کانادا و برزیل

به گزارش ناق، مقامات ارشد ونزوئلا در راستای مقابله با نفوذ بیش از پیش خارجی در این کشور، قصد دارند سفیر برزیل و کاردار کانادا را اخراج نمایند.

ونزوئلا به دنبال اخراج دیپلمات های کانادا و برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، دولت ونزوئلا در حال آماده سازی مقدمات اخراج دیپلمات های ارشد برزیل و کانادا از این کشور است. دولت ونزوئلا، دیپلمات های کانادایی و برزیلی را به دخالت در سیاست داخلی این کشور متهم نموده است.

دلسی رودریگز، رئیس مجمع ملی قانون اساسی این کشور، سفیر برزیل و کاردار کانادا را عناصر نامطلوب گفت، اقدامی که مقدمات رد استوارنامه های آن ها را فراهم می نماید.

مقامات مسئول دو کشور برزیل و کانادا، به همراه ایالات متحده به طور روزافزونی از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا انتقاد می نمایند و دولت وی را به قبضه کردن قدرت و منزوی کردن احزاب مخالف در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور متهم می نمایند، انتخاباتی که انتظار می رود مادورو برای انتخاب دوباره در آن شرکت کند.

وزارت امور خارجه برزیل در پیامی توئیتری نوشت که میخواهد به صورت متناسبی به این اقدام ونزوئلا پاسخ دهد. با این حال، دولت برزیل هنوز اطلاعیه ای رسمی از سوی ونزوئلا در این خصوص دریافت ننموده است.

مقامات مسئول برزیلی می گویند که اگر این موضوع تأیید گردد، این تصمیم یکبار دیگر نشان دهنده ماهیت اقتدارطلب دولت نیکولاس مادورو و عدم تمایل وی برای ورود به هر نوعی از دیالوگ است.

کریگ کووالیک، کاردار کانادا در کاراکاس نیز از سوی رئیس مجمع ملی قانون اساسی ونزوئلا به داشتن پیشینه ای در زمینه انتشار توئیت های وقیح و مبتذل درباره ونزوئلا متهم شده است.

در واکنش به این اقدام، دولت کانادا که تحریم هایی را علیه دولت مادورو اعمال نموده است، گفت که برای رهایی از فشارهای دولت ضد دموکراتیک مادورو در ونزوئلا سر فرود نخواهد آورد. مقامات کانادیی در بیانیه ای گفتند که با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و دیگر شرکای بین المللی این کشور برای آنالیز یک راهبرد به منظور برقراری دوباره نظم در ونزوئلا ملاقات نموده اند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 865

به "ونزوئلا به دنبال اخراج دیپلمات های کانادا و برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا به دنبال اخراج دیپلمات های کانادا و برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید