پرداخت مطالبات مرغداران لرستانی و افزایش جوجه ریزی در استان

به گزارش ناق، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: تمام 95 میلیارد تومان طلب مرغداران لرستانی در مهرماه پرداخت و همین عامل سبب شد که اندازه جوجه ریزی در مهرماه به دو میلیون 800 هزار قطعه برسد که بیش از احتیاج استان نیز است.

پرداخت مطالبات مرغداران لرستانی و افزایش جوجه ریزی در استان

طی روز های گذشته خبری مبنی بر کاهش چشمگیر جوجه ریزی در لرستان منتشر شد. در این خبر به این نکته اشاره شده بود که مقدار جوجه ریزی در لرستان از سه میلیون قطعه در خردادماه به یک میلیون 600 هزار قطعه در شهریورماه رسیده است.

به همین دلیل معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

صادق اسداللهی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: پس از مردمی سازی یارانه ها سازمان جهاد کشاورزی با چالش های زیادی روبرو شد که اولین مورد آن ها اینگونه بود که تعدادی از مرغداران لرستانی که در ماه خرداد جوجه ریزی نموده بودند پس از گرانی نهاده ها، در حوزه خرید آن با مشکل روبرو شدند.

او اضافه کرد: برای حل این مشکل با رایزنی هایی که با وزارتخانه و مسئولان ارشد استان داشتیم توانستیم برای آنان تسهیلات بانکی اختصاص دهیم. پس از تخصیص این تسهیلات مشکل مرغداران حل شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان بیان نمود: با توجه به مقدار بالای جوجه ریزی در خردادماه با کاهش قیمت مرغ در تیرماه روبرو بودیم که همین موضوع مسائل زیادی برای مرغداران ایجاد کرد. به همین دلیل برای حمایت از آنان در مردادماه و تیر ماه اقدام به خرید دو هزار تن مرغ کردیم.

اسداللهی با بیان اینکه در مردادماه سازمان جهاد کشاورزی با چالش های زیادی روبرو شد، اعلام کرد: در این ماه تسهیلات حمایتی برای خرید نهاده که طب دو ماه گذشته به مرغداران پرداخت شده بود انجام نشد و همین موضوع باعث شد که 530 مرغداران لرستانی که اقدام به تشکیل پرونده نموده بودند نتوانند وام بگیرند بعلاوه پول خرید دو هزار تن مرغ نیز به 200 مرغداران لرستانی پرداخت نشد.

او بیان نمود: در اثر موارد مذکور سازمان جهاد کشاورزی بیش از 95میلیارد تومان به مرغداران لرستانی بدهکار شد که از این رقم 55 میلیارد مربوط به پرداخت نشدن تسهیلات بانکی است. همین موضوع سبب شد با کاهش شدید جوجه ریزی در شهریورماه روبرو شویم، اما خوشبختانه به دلیل ذخیره دو هزار تنی مرغ بازار این محصول با تنش روبرو نشد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: مسئولان این سازمان تمام کوشش خود را برای حل این مشکل به کار گرفتند و خوشبختانه تمام 95 میلیارد تومان طلب مرغداران در مهرماه به آن ها پرداخت شد و همین عامل سبب شد که مقدار جوجه ریزی در مهرماه به دو میلیون 800 هزار قطعه برسد که بیش از احتیاج استان نیز هست.

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2116

به "پرداخت مطالبات مرغداران لرستانی و افزایش جوجه ریزی در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت مطالبات مرغداران لرستانی و افزایش جوجه ریزی در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید