چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟

به گزارش ناق، هندی ها بودند که برای اولین بار، از ترکیب شیر و خرما معجونی ساختند که انرژی را به بدن خسته شان برمی گرداند. هفت هزار سال از زمانی که در شرق آسیا، شیر و خرما به عنوان یک نوشیدنی انرژی بخش معرفی گردید گذشته و امروز متخصصان تردیدی ندارند که ترکیب این دو ماده، می تواند بخش زیادی از احتیاج روزانه آدم ها به مواد غذایی را رفع کند و بعد از ساعت ها کار سخت، به عضلات و استخوان هایشان نیرو دهد.

چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟

اگر هنوز هم در خصوص جایگزین کردن این معجون با نوشیدنی های انرژی زا تردید دارید، ادامه این مطلب را بخوانید. ما همه دلایل مصرف شیر خرما و بهترین روش تهیه آن را با شما درمیان می گذاریم.

استخوان هایتان را محکم می نماید

واضحاست که شیر بهترین منبع برای کلسیم است و مصرف آن، بهترین راه برای تامین مقدارزیادی از کلسیم مورد احتیاج بدن است. خرمابه تنهایی حاوی عناصر کلسیم و منیزیم است که مصرف آن به صورت ترکیب شیرخرما به علتوجود منیزیم، باعث جذب بهتر کلسیم موجود در شیر و خرما می گردد.

انرژی را به بدنتان برمی گرداند

زمانی که به شدت احساس گرسنگی می کنید، نوشیدنی شیر خرمامی تواند به افزایش سریع انرژی بدن تان یاری کند. به همین دلیل، بهترین زمان خوردن ایننوشیدنی، موقع صبحانه است. همچنین می توانید به عنوان میان وعده و جایگزین تنقلاتمضر از آن بهره ببرید. سطح کالری موجود در شیرخرما بسیار زیاد است و با خوردنآن، انرژی مورد احتیاج فعالیت های روزانه تان را تا مقدار زیادی به دست می آورید.همچنین نوشیدن شیرخرما به بالا رفتن بنیه و استقامت بدن ما یاری می نماید.

پوستتان را جوان می نماید

خرما حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C، فلاونوئید وآنتی اکسیدان است. شیر هم مقدارزیادی آنتی اکسیدان دارد. از این رو مصرف ترکیب شیرخرما می تواند از ایجاد پیریزودرس و چروک پوست صورت جلوگیری کند. همچنین مصرف مداوم این ترکیب، برای پیش گیریو درمان بیماری های پوستی مثل جای آکنه و جوش، بسیار مفید است.

اعصابتان را ترمیم می نماید

شیرخرما حاوی ویتامین های گروه B است. ویتامین های B باعث فعال شدن سلول های عصبی می گردد و ازبروز بیماری های عصبی جلوگیری می نماید.

موهایتان را تقویت می نماید

خرما سرشار از انواع ویتامین ها ازجمله ویتامین B5 است. وجود این ویتامین برای داشتن موی سالم و حفظ آن لازم است. کمبود این ویتامین باعث ریزش مو و ایجاد موهای خشک و شنماینده می گردد. همچنین از روغن هسته خرما برای افزایش رشد موی سر استفاده می گردد.

نمی گذارد کم خونی بگیرید

خرما منبع غنی آهن است، شیر هم حاوی مقداری آهن است. باید دانست که مغز استخوان برای فراوری هموگلوبین سالم، احتیاج به آهن دارد. هموگلوبین، وظیفه رساندن اکسیژن به تمام بدن را برعهده دارد. اگر تعداد هموگلوبین خون کم باشد، قسمت های مختلف بدن شما، به میزان لازم اکسیژن برای عملکرد مناسب خود به دست نمی آورند، در نتیجه باعث اخلال کارکرد در قسمت های مختلف بدن می گردد. مصرف شیرخرما باعث می گردد تا حدود زیادی کم خونی ناشی از فقر آهن رفع گردد.

به چشم هایتان سو می دهد

شیر و خرما هر دو دارای مقادیری ویتامین A هستند. ویتامین A برای تقویت بینایی بسیار مفید است و باعثجلوگیری از بیماری هایی مثل شب کوری، آب مروارید و آب سیاه می گردد. بنابراین بامصرف روزانه نوشیدنی شیرخرما می توان به مقدار زیادی ویتامین A مورد احتیاج بدن را تامین کرد.

دندان هایتان را سالم نگه می دارد

از دیگر مزایای خوردن ترکیب شیرخرما می توان به تاثیر آن برتقویت دندان ها اشاره نمود. این نوشیدنی با داشتن مقدار زیادی کلسیم، می تواند بهتسکین دندان درد یاری کند و از پوسیدگی دندان پیشگیری کند. همچنین کلسیم، عنصرمهمی برای حفظ سلامت استخوان ها به شمار می رود. بنابراین، مصرف این ترکیب، راهبسیار مناسبی برای قوی شدن استخوان ها و پیشگیری از شکستگی های احتمالی آن هااست.

بهترین روش تهیه شیر خرما

  • خرما : پنج عدد
  • شیر پرچرب کاله: یک لیوان سر خالی
  • گردو: یک عدد
  • کنجد: یک قاشق غذاخوری
  • پودر نارگیل: یک قاشق غذاخوری

برای تهیه این ترکیب عالی و مغذی، همه مواد بالا را با استفاده از مخلوط کن یا هر دستگاه مشابه دیگری، ترکیب کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

اگر با خوردن شیرخرما دچار ناراحتی معده می شوید، می توانید به همراه این ترکیب، تکه ای نان میل نمایند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 268

به "چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟" امتیاز دهید

9 کاربر به "چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟" امتیاز داده اند | 4.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟"

1 دیدگاه

Shahrokh Nasri 9 فروردین 1399

آشنا سازی جامعه نا تغذیه سالم از وظایف شرکتهای اصلی تولید کننده مواد غذایی کشور میباشد که این مقاله در این راستا بسیار سودمند در حفظ سلامت مردم و نجات بخش سلامت ایشان میباشد.

پاسخ به Shahrokh Nasri
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید