شروع معاملات در اولین روز دو زمانه بورس ، رشد معاملات شدت ریزش شاخص را کم کرد

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس در ادامه فرایند نزولی روزهای گذشته خود بازهم منفی شد و در کمتر از یک ساعت از آغاز جلسه معاملاتی اول بیش از 19 هزار واحد افت داشت تا به کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی سقوط کند. افت یکدرصدی شاخص کل در حالی اتفاق افتاده که شاخص کل هم وزن نیز بیش از 0.8 درصد کاهش داشته است.

شروع معاملات در اولین روز دو زمانه بورس ، رشد معاملات شدت ریزش شاخص را کم کرد

در 40 دقیقه نخست جلسه اول معاملاتی امروز که بر اساس تصمیم جدید بورس از ساعت 8 و 45 دقیقه شروع شده است، بیش از 360 هزار معامله صورت گرفته که طی آن 4 میلیارد و 600 میلیون سهم با ارزشی حدود 40 هزار میلیارد ریال داد و ستد شده اند. در این جلسه که نمادهای شاخص سازی چون شستا، فولاد و فملی در آن حضور ندارند، تاپیکو، اخابر و حکشتی هر کدام بیش از 2 هزار واحد تاثیر منفی بر شاخص کل داشته اند و نماد وپارس از گروه بانکی با پس از جابجایی بیش از 600 میلیون سهم هم اکنون در نزدیکی صف خرید معامله می گردد و بیش از 1000 واحد تاثیر مثبت بر شاخص داشته است.

معاملات امروز در حالی پیگیری می گردد که به نظر می رسد با وجود بهبود فرایند تقاضا، همچنان قدرت فروشندگان بر خریداران می چربد و بیشتر نمادهایی که در ابتدای بازار با شکسته شدن صف فروش روبرو شده بودند مجددا با فشار عرضه در حال تشکیل صف فروش هستند. همچنین هنوز خبری از حضور حمایتی حقوقی ها از نمادهای پرتقاضا نیست و معاملات حقیقی بیشتریت معاملات امروز را تشکیل می دهند. با این حال افزایش حجم معاملات به خصوص در نمادهای لیدر بازار می تواند نشانه مثبتی برای سرانجام فرایند نزولی شدید شاخص کل باشد.

افت یک درصدی شاخص در حالی به ثبت رسیده که از امروز زمان بندی جدید معاملات بورس شروع شده است. بر این اساس گروه های فلزات اساسی، فراورده های نفتی و چندرشته ای که نمادهای شاخص سازی چون فولاد، فملی، شپنا، شبندر و شستا در آنها حضور دارند، از ساعت 12 تا 15 و 15 دقیقه و با پیش گشایشی 15 دقیقه ای معامله خواهند شد.

بورس در حالی به معاملات خود ادامه می دهد که بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کردند امروز بازار به فرایند نزولی خود سرانجام دهد و ورود و حمایت حقوقی ها در نهایت از منفی شدن بیش از حد بازار جلوگیری کند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1130

به "شروع معاملات در اولین روز دو زمانه بورس ، رشد معاملات شدت ریزش شاخص را کم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع معاملات در اولین روز دو زمانه بورس ، رشد معاملات شدت ریزش شاخص را کم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید