ارائه 50 درصد دروس به صورت الکترونیکی در دوران پسا کرونا

به گزارش ناق، خبرگزاری خبرنگاران- معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در دوران پسا کرونا این امکان وجود دارد که 50 درصد دروس در دانشگاه های برتر کشور، الکترونیکی برگزار گردد.

ارائه 50 درصد دروس به صورت الکترونیکی در دوران پسا کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علی خاکی صدیق درخصوص بهره مندی از تجربیات تاثیرگذار آموزش مجازی در دانشگاه های کشور اضافه نمود: هم اکنون این مطالبه (بهره مندی از آموزش مجازی در دوران پسا کرونا) در میان دانشگاهیان وجود دارد.

وی گفت: طبق نظر سنجی که از دانشگاه ها شکل گرفته است، بسیاری از استادان و دانشجویان رضایت خود را از اجرای آموزش مجازی در دانشگاه ها اعلام کردند.

خاکی صدیق اضافه نمود: در آغاز آغاز کرونا شاید به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها، نبود فراوری محتوا و آشنا نبودن دانشجویان با نرم افزار ها و شیوه های آموزش الکترونیکی میزان رضایتمندی دانشجویان و استادان از این نوع آموزش کم بوده، اما درنظرسنجی که در دی 99 شکل گرفته و بسیاری از دانشجویان و اساتید رضایت خود را از نظام آموزش الکترونیکی اعلام کردند.

خاکی صدیق اضافه نمود:در اوایل سال 99 موضوع نوع آموزش در دوران پسا کرونا و شیوه آموزش الکترونیکی به عنوان یک شیوه مدرن و نوین مطرح شد، به همین دلیل نظام نامه آموزش الکترونیکی در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم نهاده شد.

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید نمود: بر اساس این نظامنامه آموزشی کارگروه آموزش الکترونیکی ماموریت خود را آغاز کرد و با همکاری مدیریت برنامه ریزی وزارت علوم، تدوین نظامنامه جدید تدوین شد و در اواخر سال 99 این نظام نامه به تصویب رسید.

وی تاکید نمود:بر اساس این نظام نامه مقرر شد که به هیچ وجه تجربه ارزشمند آموزش مجازی نادیده گرفته نگردد.

خاکی صدیق گفت: مقرر شد در دانشگاه های برتر کشور تا 50 درصد و در سایر دانشگاه ها به میزان کمتری دروس دانشگاهی در دوران پسا کرونا به صورت الکترونیکی ارائه گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی اضافه نمود: البته این موضوع بستگی به نظر شورای آموزشی دانشگاه ها دارد و شورای آموزشی دانشگاه می تواند این تصمیم را بگیرند که در چه رشته ای و چه مقطعی و چه درسی به صورت مجازی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1623

به "ارائه 50 درصد دروس به صورت الکترونیکی در دوران پسا کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 50 درصد دروس به صورت الکترونیکی در دوران پسا کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید