خبرنگاران توزیع عادلانه زیرساخت فرهنگی اولویت حوزه هنری کردستان است

به گزارش ناق، سنندج - خبرنگاران - رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از اولویت های خود در این استان را تقویت زیرساخت های فرهنگی قرار داده و به همین دلیل نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

خبرنگاران توزیع عادلانه زیرساخت فرهنگی اولویت حوزه هنری کردستان است

امین مرادی روز شنبه در نشستی با شهردار سقز و تعدادی از اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ و ارتقای زیرساخت های آن در جامعه، گفت: در بیان اهمیت موضوع فرهنگ ذکر این نکته کافی است که امروز بخش زیادی از زندگی روزمره مردم با مسائل فرهنگی سر و کار داشته و در صورتی که ما بتوانیم در بخش فرهنگ سرمایه گذاری درستی داشته باشیم در سایر مسائل مالی، اجتماعی و حتی سیاسی نیز به رشد قابل توجهی دست پیدا خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: در کنار این مهم باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی در رهنمودهای مکرر خود همیشه نسبت به مسئله فرهنگ حساس بوده و بارها بر توجه بیشتر همه مدیران و مسئولان و حتی اقشار مختلف جامعه نسبت به این مهم تاکید داشته اند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به ظرفیت های بالای فرهنگی استان کردستان در تمامی بخش ها، اضافه نمود: خوشبختانه کردستان در بخش فرهنگ استانی غنی و با ظرفیتی است ولی متاسفانه تا به امروز آنگونه که لازم است نسبت به ظرفیت های بالای فرهنگی این استان توجهی صورت نگرفته است.

مرادی یادآور شد: حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از اولویت های خود در کردستان را تقویت زیرساخت های فرهنگی قرار داده و به همین دلیل نیز اقدامات بسیار خوبی اجرای شده و طرح های متعددی نیز در دست اقدام دارد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر پردیس سینمایی بهمن سنندج به عنوان یکی از زیرساخت های مهم فرهنگی در سطح استان کردستان به عنوان یک پاتوق فرهنگی سالانه میزبان رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری است و در کنار این مهم از سه سال قبل تا به امروز نیز سینما آزادی بیجار راه اندازی شده و این مهم نگاه مردم این شهر نسبت به حوزه فیلم و سینما را تغییر داده است.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه شهرستان سقز به عنوان یکی از شهرهای مهم و پرجمعیت استان کردستان از نبود یک مکان فرهنگی و سینما رنج می برد، گفت: در سایه حمایت های مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین مدیران حوزه هنری کشور و موسسه فرهنگی بهمن سبز از سال گذشته کار احداث و بازسازی پردیس سینمایی در این شهر شروع شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسبی در دست اجراست.

مرادی با اشاره به میزان تاثیرگذاری احداث این پردیس سینمایی بر فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرستان سقز، تاکید نمود: شهرستان سقز دارای پیشینه فرهنگی است و ظرفیت های خوبی در این بخش در اختیار دارد و در صورت بهره برداری از این پردیس سینمایی می توان شاهد تحول در حوزه فرهنگ و هنر در این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه این پردیس سینمایی متعلق به همه مردم شهرستان سقز است، اضافه نمود: همکاری و مشارکت همه مدیران و مسئولان شهرستان در راستای تسریع در احداث و بهره برداری از این پردیس سینمایی یکی از نیازهای لازم و لازم است.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از همکاری های انجام شده تا این مرحله از پیشرفت پردیس سینمایی سقز به ویژه از سوی فرمانداری ویژه شهرستان، شهرداری و اعضای شورای اسلامی و همچنین اداره آموزش و پرورش سقز تقدیر کرد و گفت: همچنین لازم است از حمایت های استاندار کردستان و دکتر نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان برای تسریع در احداث و بهره برداری از این پروژه تقدیر کرد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم شهرداری ها در راستای توسعه فرهنگی در شهرها، بیان نمود: انتظار می رود که شهرداری سقز نیز به صورت ویژه ما را در راستا احداث و بهره برداری از این پروزه حمایت و پشتیبانی کند.

توسعه زیرساخت های فرهنگی بهترین راه چاره برای مقابله با آسیب های اجتماعی است

شهردار سقز هم در این نشست توسعه و تقویت زیرساخت های فرهنگی را بهترین و عملی ترین راه چاره در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی در این شهرستان خواند و گفت: زمانی که یک فعالیت در هر بخشی پیوست فرهنگی نداشته باشد نتیجه ای مناسب را بدنبال نخواهد داشت و به همین دلیل امروز وجود پیوست فرهنگی برای همه فعالیت ها و پروژه یک امر لازم است.

وریا نعمانی یکی از دغدغه های اصلی شهرداری را یاری به تقویت و توسعه زیرساخت های فرهنگی در این شهر خواند و اضافه نمود: ما اعتقاد داریم که در سایه کار فرهنگی می توانیم دیگر مسائل و معضلات شهری را بهتر مدیریت کنیم و به همین دلیل اعتقاد داریم که باید فرهنگ و هنر در شهر سقز به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهر سقز دارای پیشینه غنی فرهنگی و هنری است، یادآور شد: شهرداری سقز کوشش می نماید در کنار توجه به مسائل عمرانی و آبادانی این شهر، نسبت به مسائل فرهنگی هم با حساسیت ویژه ای برخودر نموده و زمینه را برای حمایت از توسعه و تقویت بیش از پیش بخش فرهنگ فراهم کند.

نعمانی ضمن اشاره به اهمیت سینما به عنوان یکی از هنرهای مورد توجه و استقبال مردم، اضافه نمود: نبود سینما در شهرستان سقز یکی از کمبودهای جدی در بخش فرهنگ در این شهر بود و این مهم بارها از سوی مردم به ویژه فعالان فرهنگ و هنر مطالبه شده بود.

وی با تقدیر از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای احداث پردیس سینمایی در این شهر گفت: انتظار می رود که با بهره برداری از پردیس سینمایی در شهر سقز شاهد تحولی چشمگیر در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری این شهر باشیم.

شهردار سقز ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از اجرای هر چه بهتر پردیس سینمایی در این شهر، گفت: شهرداری سقز آمادگی دارد تا به هر نحو ممکن از احداث این پروژه فرهنگی حمایت کند و به همین دلیل ما از تمامی ظرفیت های در اختیار خود در این بخش استفاده می کنیم.

کار احداث و بازسازی پردیس سینمایی سقز در سه سالن و با ظرفیت بیش از 550 جایگاه از بهمن ماه سال 98 شروع شده و با توجه به گسترش ویروس کرونا و تعطیلی دو ماه عملیات عمرانی آن، قرار است در آینده ای نزدیک مورد بهره برداری قرار گیرد با بهره برداری از این پردیس سینمایی سرانه جایگاه سینما در استان کردستان به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1027

به "خبرنگاران توزیع عادلانه زیرساخت فرهنگی اولویت حوزه هنری کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع عادلانه زیرساخت فرهنگی اولویت حوزه هنری کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید