خبرنگاران عمران خان: پاکستان به دنبال خرید تسلیحات و روابط بهتر با روسیه است

به گزارش ناق، تهران- خبرنگاران- نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه گفت: اسلام آباد می خواهد در کنار خرید تسلیحات از روسیه، روابط نظامی خود را با این کشور توسعه دهد.

خبرنگاران عمران خان: پاکستان به دنبال خرید تسلیحات و روابط بهتر با روسیه است

عمران خان در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: در راستای بروز تغییرات در جهان، بسیار خوشحالم که پاکستان به روسیه نزدیک می شود.

وی با بیان اینکه ما خواهان تهیه تسلیحات نظامی از روسیه هستیم گفت: پیش از این نیز ارتش پاکستان با ارتش روسیه همکاری های نظامی داشته است.

تحلیلگران می گویند؛ اگرچه ارتش پاکستان در سال های گذشته به تسلیحات نظامی کشورهای غربی و چین وابسته بوده، اما در سال های اخیر انگیزه این کشور برای تهیه تسلیحات نظامی روسیه افزایش یافته است.

شبکه راشیا تودی نیز نوشت: پاکستان به تازگی خواهان خرید چندین جنگنده و بالگرد نظامی از جمله سوخو 35 است.

راشیا تودی در گزارشی تأکید می کند که در کنار حضور و آموزش چندین افسر پاکستانی در آکادمی های نظامی روسیه، نیروهای پاکستانی تا کنون در برخی رزمایش های ارتش روسیه شرکت کرده اند.

عمران خان گفت: برخلاف گذشته که نیروهای روسیه و پاکستان در زمان جنگ افغانستان (1979-1989) مقابل هم قرار داشتند، اما هم اکنون زمان، تغییر کرده و من بخاطر نزدیک شدن اسلام آباد به روسیه بسیار خوشحالم.

نخست وزیر پاکستان افزود: اسلام آباد پیش از این تنها آمریکا را به عنوان متحد تجاری خود می شناخت؛ اما هم اکنون چین با طرح یک جاده و یک کمربند خود، تغییرات چشمگیری در منافع منطقه ای ایجاد کرده است.

وی همچنین در مورد اختلاف میان اسلام آباد و دهلی نو گفت: امیدوارم نارندا مودی نخست وزیر هند از دوره جدید برای حل اختلافات میان دو کشور و ارتقای روابط استفاده کند.

عمران خان تأکید کرد: اکنون انتخابات هند به خاتمه رسیده و ما امیدواریم رهبری هند از این فرصت استفاده کرده و تمام اختلافات را از طریق گفت وگو حل نماید.

کنفرانس شانگهای امروز (پنجشنبه) و فردا (جمعه) در قرقیزستان برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 233

به "خبرنگاران عمران خان: پاکستان به دنبال خرید تسلیحات و روابط بهتر با روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عمران خان: پاکستان به دنبال خرید تسلیحات و روابط بهتر با روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید