رایزنی های بوریس جانسون به دنبال ارائه طرحش برای بریگزیت و واکنش کمیسیون اروپا

به گزارش ناق، بوریس جانسون، امروز (چهارشنبه) پس از ارائه طرح پیشنهادی خود در معین رویه بریگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به گفت وگو با مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا پرداخت؛ رئیس کمیسیون اروپا، طرح او را حاوی مشکلاتی عنوان نمود.

رایزنی های بوریس جانسون به دنبال ارائه طرحش برای بریگزیت و واکنش کمیسیون اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، امروز طرح پیشنهادی خود برای بریگزیت را به اتحادیه اروپا ارائه کرد؛ او در همین رابطه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا و لئو وردکار، نخست وزیر ایرلند به گفت وگو پرداخت.

یکی از مقامات دولت بریتانیا، از رایزنی جانسون با دیگر همتایانش طی روزهای آینده اطلاع داد.

بوریس جانسون طی سخنان امروز خود، خواهان سازش بروکسل با انگلیس شد و هشدار داد در صورت عدم پذیرش طرح او توسط اتحادیه اروپا، انگلیس در سی و یکم اکتبر بدون انعقاد هیچ گونه توافقی از این اتحادیه خارج خواهد شد.

ژان کلود یونکر از پیشرفت های مثبت در طرح های پیشنهاد جانسون -از جمله یکسان سازی قوانین تجاری- استقبال نموده اما آن را حاوی بعضی مسائل برشمرده است.

در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است: کماکان بعضی موارد مشکل دار وجود دارد که نیازمند آنالیز طی روزهای آینده است، نحوه ایجاد پشتوانه مرزی [در ایرلند] یکی از این مسائل است؛ اتحادیه اروپا خواهان یک توافق است. ما متحد می مانیم و آماده ایم تا تمام روز در راستای حصول این موضوع کار کنیم.

حال تنها کمتر از یک ماه تا تاریخ مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی است. این خروج، می تواند طبق یک توافق یا بدون توافق انجام گیرد؛ احتمال لغو کامل بریگزیت نیز وجود دارد.

به گفته دویچه بانک، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در حالت بدون توافق، بازارهای مالی را تحت الشعاع قرار می دهد و با ایجاد شکاف در غرب، به اقتصاد دنیا ضربه می زند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 411

به "رایزنی های بوریس جانسون به دنبال ارائه طرحش برای بریگزیت و واکنش کمیسیون اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های بوریس جانسون به دنبال ارائه طرحش برای بریگزیت و واکنش کمیسیون اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید