روایت رسانه آلمانی از فقر و بدبختی روزافزون نیویورکی ها در دوران کرونا

به گزارش ناق، یک روزنامه آلمانی در گزارشی به فقر و بدبختی روزافزون شهروندان نیویورکی در آمریکا به عنوان ثروتمندترین کشور جهان در جریان بحران کرونا پرداخت.

روایت رسانه آلمانی از فقر و بدبختی روزافزون نیویورکی ها در دوران کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تاگس شاو آلمان در گزارشی به بحران عمیق کرونا و عواقب آن در نیویورک آمریکا پرداخته نوشت: در نیویورک ترس از فقر افزایش می یابد. حدود نیم میلیون نفر در بحران کرونا شغل خود را از دست داده اند. بسیاری از ساکنان این شهر دیگر نمی توانند اجاره های خود را پرداخت نمایند و بسیاری سازمان ها و نهادها دچار هرج ومرج شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: در یک بعدازظهر آفتابی در نیویورک الکساندریا اوکاسیو کورتز 30ساله جوانترین نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده و سمبل امید حزب دموکراتیک آمریکا که از حوزه انتخابی خود غذا بین نیازمندان تقسیم می نماید درباره اوضاع کشورش می گوید: در ثروتمندترین کشور روی این کره خاکی باید یک نماینده کنگره یاری های مالی جمع کند تا خانواده های ما چیزی برای خوردن داشته باشند، چرا که دولت به این مسئله اهمیتی نمی دهد.

وی اضافه کرد: دولت فقط می گوید در خانه بمانید. اما مردم دیگر نمی توانند اجاره های خود را پرداخت نمایند و چیزی برای خوردن ندارند، پس ما باید مراقب آن ها باشیم.

اوضاع بیمارستان های شهر نیویورک کمی بهتر شده است اما حالا بسیاری از نیویورکی ها عواقب بحران کرونا را احساس می نمایند. حدود نیم میلیون نفر در روزهای گذشته شغل خود را از دست داده اند. به گفته بیل دی بلازیو، شهردار شهر نیویورک هیچ کس نمی داند چه موقع اوضاع مالی دوباره رو به جلو خواهد رفت. وی می گوید: این سناریویی است که تنها با رکود عظیم مالی گذشته قابل مقایسه است و تنها صحبت کردن از آن در من ترس از مرگ ایجاد می نماید.

در ادامه این گزارش آمده است که ترس در نیویورک همچنان حاکم است و این تنها ترس از خود ویروس نیست. در ماه آوریل بر اساس ارزیابی ها 40 درصد نیویورکی ها دیگر نتوانستند اجاره های خود را پرداخت نمایند. در ماه می هم این آمارها احتمالاً بیشتر خواهد بود.

بسیاری از افراد در نیویورک شرایطی مانند دانت لورت را دارند. وی یکی از ساکنان نیویورک است که می گوید تا زمانی که بیکار هستم نمی توانم اجاره خود را پرداخت کنم.

نویسنده در ادامه به بدتر شدن شرایط بی خانمان ها در نیویورک در دوران کرونا اشاره نمود.

جان شیهان که روی یک پروژه برای بی خانمان ها کار می نماید در این باره می گوید: این افراد در خیابان ها و در شرایط ناامیدنماینده ای قرار دارند. آن ها سابق حداقل در منهتن نیویورک از رهگذران پول و غذا دریافت می کردند. اما حالا این منطقه شهر ارواح است.

وی همچنین گفت: علاوه بر این این افراد آب برای شستن ندارند و توالت هم ندارند چرا که همه جا تعطیل است. مسائلی که ما قبلاً داشتیم حالا در دوران کرونا 10 برابر بدتر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بسیاری از بی خانمان ها در هفته های اخیر به متروهای شهر گریخته و با وسایل خود در ایستگاه ها و یا واگن های خالی زندگی می نمایند، اما این سرپناه هم دیگر وجود ندارد. برای اولین بار در 50 سال گذشته ایستگاه های قطار مترو شب ها تعطیل می گردد تا قطارها ضدعفونی شوند و قواعد سختگیرانه ای حاکم شده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 941

به "روایت رسانه آلمانی از فقر و بدبختی روزافزون نیویورکی ها در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت رسانه آلمانی از فقر و بدبختی روزافزون نیویورکی ها در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید