سخنگوی وزارت خارجه: همیشه قدردان چین در این شرایط سخت بوده ایم

به گزارش ناق، سید عباس موسوی، دولت و ملت چین را پیشگام مبارزه با ویروس کرونا و اعطای یاری های سخاوتمندانه به سایر کشورها خواند و گفت: همیشه قدردان چین در این شرایط سخت بوده ایم.

سخنگوی وزارت خارجه: همیشه قدردان چین در این شرایط سخت بوده ایم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امشب (یکشنبه) در توئیتی نوشت: دولت و ملت چین پیشگام مبارزه با ویروس کرونا و اعطای یاری های سخاوتمندانه به سایر کشورها در اقصی نقاط جهان هستند.

وی با بیان اینکه شجاعت، تعهد و حرفه ای گری چین در مهار کرونا شایسته تبریک است، گفت: ایران همیشه قدردان چین در این شرایط سخت بوده است.

به گزارش فارس، چانگ هوا سفیر چین در تهران نیز در توئیتی در واکنش به این توئیت موسوی نوشت: شایعات نمی توانند دوستی ما را از بین ببرند.

گفتنی است کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفته بود که چین با ارائه آمار و مدارکش نسبت به بیماری کووید-19 شوخی تلخی با جهان کرد و اضافه نمود: همه کشورهای درگیر این بیماری به استناد مدارک چین تصور کردند بیماری شبیه و آسان تر از بیماری آنفلوآنزا است.

به گزارش فارس، در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت و ملت چین اقدام به ارسال محموله هایی شامل اقلام پزشکی و بهداشتی به ایران کردند.

در همین خصوص محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن دیروز (شنبه) اعلام نمود که شنبه شب طی دو پرواز از شهر پکن یاری های چین برای مقابله با ویروس ⁧‫کرونا‬⁩ به ایران ارسال خواهد می گردد.

سفیر ایران با بیان اینکه تا به امروز یاری های دولتی و مردمی چین با 28 پرواز طبق جدول پیوست از شهرهای پکن ، شانگهای و گوانجو به کشورمان ارسال شده است، اعلام نمود: بیش از ده میلیون ماسک، 500 هزار کیت تشخیص کرونا، 300 هزار جراحی و لباس ایزوله، دو میلیون و 200 هزار دستکش، 350 ونتیلاتور، 500 اتاق پیش ساخته بیمارستانی و انواع دارو و تجهیزات بیمارستانی از جمله این یاری ها می باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 893

به "سخنگوی وزارت خارجه: همیشه قدردان چین در این شرایط سخت بوده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه: همیشه قدردان چین در این شرایط سخت بوده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید