صدرالحسینی: ابهام درباره هلاکت البغدادی، گزارشات ضدونقیض است

به گزارش ناق، تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: چگونگی مرگ البغدادی و تناقضاتی که در گزارشات ترامپ وجود دارد، ابهام کشته شدن وی را افزایش می دهد و علت اعلام چنین خبری این است که ترامپ هیچ دستاوردی در غرب آسیا نداشته و دست او برای انتخابات خالی است.

صدرالحسینی: ابهام درباره هلاکت البغدادی، گزارشات ضدونقیض است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت و گو در مورد مرگ ابوبکر البغدادی سرنموده گروه تروریستی داعش با دکتر سید رضا صدرالحسینی تحلیلگر مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی مصاحبه کرد.

سیدرضا صدرالحسینی در شروع با اشاره به ابهام درباره خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی، گفت: به نظر می رسد این ابهام غیر واقعی نیست زیرا اگر به تاریخ مرگ البغدادی توجه کنیم، خواهیم فهمید این نهمین بار است که از سال 2017 خبر مرگ سرنموده گروه تروریستی داعش منتشر شده است. به نظر می رسد انتشار خبر مرگ البغدادی با اهدافی خاص و نه با هدف مبارزه با تروریست و داعش باشد.

وی اضافه کرد: کشورهایی که نام آن ها در این عملیات برده شده است، واکنش مثبتی نشان ندادند و روسیه و سخنگوی وزارت دفاع این کشور اعلام نموده است هماهنگی برای انجام این عملیات با روسیه انجام نشده است و در بخش ادلب نیز هیچ گونه گزارش عملیاتی از آمریکایی ها و هواپیماهای این کشور مشاهده ننموده ایم که این نکته بسیار مهمی است.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا به فضای سیاسی آمریکا اشاره و بیان نمود: در محافل سیاسی آمریکا انتشار خبر کشته شدن البغدادی را به این دلیل عنوان کردند که ترامپ هیچ دستاوردی در غرب آسیا نداشته است و دست وی برای انتخابات آینده خالی است. چگونگی مرگ البغدادی و تناقضاتی که در گزارشات ترامپ وجود دارد، این ابهام را افزایش می دهد و علامت سوالی بر روی اصل موضوع به وجود می آید.

وی با اشاره به ایجاد گروه داعش توسط آمریکایی ها اظهار کرد: البغدادی در سال 2006 در زندان های آمریکا بود اما بعد او را در خاورمیانه در حالی که گروه داعش را تشکیل داده است، یافتیم. حقیقت آن است، مرگ یا زنده بودن البغدادی خیلی تاثیری بر مسئله تروریسم تکفیری نخواهد داشت.

صدرالحسینی توضیح داد: واقعیت امر این است، آمریکایی ها صداقت خودشان در مبارزه با تروریسم را کاملا از دست داده اند و هیچ گاه در این رابطه با صداقت سخن نگفته اند. دراین میان یک تناقض دیگر نیز وجود دارد؛ از یک طرف وزیر دفاع ترامپ اعلام می نماید نیروهای تازه نفس خودمان را برای مراقبت از چاه های نفت سوریه و جلوگیری از دست انداز داعش اعزام نموده ایم اما از سوی دیگر ترامپ اعلام می نماید داعش را از بین برده ایم و این نشان از یک تناقض است و مردم جهان و تحلیلگران متوجه این تناقضات هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 532

به "صدرالحسینی: ابهام درباره هلاکت البغدادی، گزارشات ضدونقیض است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرالحسینی: ابهام درباره هلاکت البغدادی، گزارشات ضدونقیض است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید