پیشنهادات آمریکایی ها در مذاکرات در شرایط حداکثری به برجام هم نمی رسد

به گزارش ناق، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس طی یادداشتی عنوان نمود که براساس گفته های آقای رئیس جمهور در خصوص مذاکرت وین آنچه در مذاکرات توسط آمریکایی ها مطرح شده است، در شرایط حداکثری به برجام هم نمی رسد.

پیشنهادات آمریکایی ها در مذاکرات در شرایط حداکثری به برجام هم نمی رسد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس طی یادداشتی با اشاره به مذاکرات وین مطرح نمود که آنچه طبق گفته های آقای رئیس جمهور در مذاکرات پیشنهاداتی که از سوی آمریکایی مطرح شده در شرایط حداکثری به ⁧ برجام ⁩ هم نمی رسد.

متن کامل یادداشت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات وین به توضیح زیر است:

با توجه به اظهارات جناب ⁧ حسن روحانی ⁩ و مسیٔولان وزارت امور خارجه پیرامون پیشنهادات طرف آمریکایی در ⁧ مذاکرات وین ⁩، آنچه تا به امروز به دست آمده در شرایط حداکثری به ⁧ برجام ⁩ هم نمی رسد؛ لذا جدای از عدم رضایت اجتماعی برای تنازل از حداقل های گذشته، دارای 3 اشکال اساسی است.

1- در صورت عدم برطرف کلیه تحریم ها که به درستی ⁧ رهبر انقلاب ⁩ نیز بر آن تاکید داشتند، ⁧ دولت ⁩ عملا با رسمیت بخشی به ⁧ ساختار تحریم ⁩، آمریکایی ها را محق دانسته تا در موضوعات دیگر مجددا تحریم هایی را علیه ایران وضع نمایند و هیچ ضمانتی برای عدم بازگشت تحریم های توافق شده با عناوین دیگر نیست.

2- در صورت برطرف تحریم ها به صورت بخشی، ⁧ اقتصاد ⁩ ایران عملا به دو بخش سفید و سیاه تقسیم می گردد که در نهایت بخشی از داخل کشور ناچار می گردد برای عدم ⁧ تحریم ⁩، علیه بخش دیگر فعال گردد؛ این موضوع جدای از ایجاد ظرفیت ⁧ خودتحریمی ⁩، زمینه کسب اطلاعات برای افزایش تحریم ها را فراهم می نماید.

3- بخشی از توانمندی های هسته ای ⁧ ایران ⁩ که در قانون راهبردی برطرف تحریم ها مجددا احیا شده است، به دلیل زیاده خواهی طرف آمریکایی مجددا از میان برداشته خواهد شد؛ این درحالی است که حفظ ⁧ ساختار هسته ای ⁩ در شرایطی که بدعهدی طرف مقابل به دفعات اثبات شده، حداقل ⁧ عقلانیت سیاسی ⁩ است.

آنچه مسلم است هرگونه توافقی که بخواهد صورت پذیرد ضمن اینکه نباید منجر به تعهدات جدید در حوزه هسته ای و غیرهسته ای گردد، می بایست نتیجه عملی و قابل راستی آزمایی آن لغو کلیه تحریم ها جهت انتفاع ⁧ مالی ⁩ ایران از سوی طرف مقابل باشد؛ لذا در ⁧ مجلس ⁩ تنها از چنین توافقی پشتیبانی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1602

به "پیشنهادات آمریکایی ها در مذاکرات در شرایط حداکثری به برجام هم نمی رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادات آمریکایی ها در مذاکرات در شرایط حداکثری به برجام هم نمی رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید